מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המסר האמריקני לישראל ברקע ההסלמה, והתוכניות שאושרו בצה"ל

בצה"ל אשררו תוכניות מבצעיות נוספות להמשך הלחימה בימים הקרובים | בממשל האמריקני הזהירו את ישראל: "אל תגיעו לשלב האחרון בסולם התגובות"

המסר האמריקני לישראל ברקע ההסלמה, והתוכניות שאושרו בצה"ל
חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

בצל ההסלמה בגבול הצפון והחשש ממלחמה כוללת, בממשל ביידן העבירו מסרים שונים לישראל והזהירו: "אל תגיעו לשלב האחרון בסולם התגובות" - כך פורסם הערב ב"כאן 11". 

גורמים בממשל האמריקני אמרו לעמיתיהם הישראלים: "גם כשאתם מגיבים - השאירו מקום לפתרון מדיני". ב"חדשות 12" דווח כי האמריקנים מסרו לישראל: "אנחנו מגבים אתכם בגריעת היכולות של חיזבאללה - אבל היזהרו והישמרו לא לבצע מהלך שמשמעותו מלחמה כוללת".

במקביל, ב"כאן 11" דווח כי בימים האחרונים אשררו בצה"ל תוכניות מבצעיות נוספות לימי המלחמה הבאים בגבול הצפון. לפי שעה הרצון בצה"ל הוא להרחיב את הירי וליזום פעולות התקפיות, אך כל זאת ללא קשר לפעולת חיזבאללה. 

בישראל בחרו לפי שעה שלא להכניס את מדינת לבנון הרשמית לרשימת המטרות. למרות זאת, גורמי ביטחון הדגישו כי כל האפשרויות נמצאות על השולחן: "הכול נמצא במחסנית". 

בתוך כך, שר הביטחון גלנט הגיע הערב לפיקוד הצפון ואמר: ״השבוע האחרון היה הקשה ביותר בתולדות חיזבאללה, נמשיך בהפעלת כל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לממש את מטרתנו״.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום