מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האו"ם דורש חסינות לעובדי אונר"א המעורבים בטבח

האו"ם טוען במסמך רשמי לבית המשפט בארה"ב כי לעובדי אונר"א שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר יש חסינות מפני תביעה. המסמך קובע כי אונר"א ממשיך ליהנות מחסינות מוחלטת ויש לדחות את התביעה נגדו

האו"ם דורש חסינות לעובדי אונר"א המעורבים בטבח
עובד אונר"א חוטף גופה בעוטף עזה צילום: מתוך שידורי כאן 11

במסמך רשמי שהוגש לבית המשפט בארצות הברית, האו"ם, בגיבוי משרד המשפטים האמריקני, טוען כי לעובדי אונר"א שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר יש חסינות מפני תביעה, כך דיווח אלמוג בוקר בחדשות 12.

במסמך נטען כי לעובדי אונר"א שהשתתפו בטבח יש חסינות. "מאחר שהאו"ם לא ויתרו על חסינותם במקרה זה, הארגון המשנה שלה, אונר"א, ממשיך ליהנות מחסינות מוחלטת מפני תביעה, ויש לדחות את התביעה", נכתב במסמך.

במשרד המשפטים האמריקני הוסיפו: "תלונתם של התובעים אינה מציגה תיאוריה שלפיה האומות המאוחדות ויתרו על חסינותה. לפיכך, מאחר שהאו"ם לא ויתרו על חסינותם במקרה זה, ארגון המשנה שלה, אונר"א, ממשיך ליהנות מחסינות מוחלטת בפני תביעה, ויש לדחות את התביעה נגד אונר"א הנתבעת בשל היעדר נושא".

דיצה היימן, שנחטפה והוחזקה על ידי מורה של אונר"א במשך 49 ימים, סיפרה בעדותה: "יום אחרי 7 באוקטובר, שני מחבלים רעולי פנים לקחו אותי ועזבו את הבית. כשהתקרבנו ליעד, ראיתי מבני בטון רבים עם הלוגו של אונר"א, וכאן נשארתי במשך שבעה שבועות, 49 ימים". 

עוד הוסיפה: "ראיתי כמה מחברות על גבי המקרר, שמתי לב שעל הכריכה היה הסמל של אונר"א על המחברות. באחד הימים שאלתי את בעל הבית אם הוא מורה, והוא אמר שכן. שאלתי אותו אם הוא מורה של אונר"א והוא אמר שכן. אכלתי פעם אחת ביום בשעה 16:00. קיבלתי חטיפים שעל האריזה היה תווית של אונר"א ועליהם הכיתוב: לא למכירה, לילדי בית הספר של אונר"א בלבד", סיפרה היימן.

עורך הדין גבי מירון ממשרד עורכי הדין MM-LAW, אשר הגיש את התביעה נגד אונר"א בגין סיוע לרצח עם ופשעים נגד האנושות, מכין כעת את תגובתו למסמך זה. 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום