מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: צה"ל יציג בפני נתניהו חלופות לחלוקת הסיוע בעזה

לנוכח השתלטות חמאס על המשאיות, ולאחר שנתניהו אישר כי "תוכנית האלופים" נבחנת, צה"ל יציג לראש הממשלה בקרוב כמה חלופות לחלוקה בצפון הרצועה. בין האפשרויות שנבחנות: הצבא יחלק את הסיוע במקום הארגונים הבינלאומיים

דיווח: צה"ל יציג בפני נתניהו חלופות לחלוקת הסיוע בעזה
משאיות סיוע הומניטרי צילום: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב

בימים הקרובים יציג צה"ל לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כמה חלופות ל"תוכנית החלוקה" של הסיוע ההומניטרי בצפון רצועת עזה, במטרה לשלול מחמאס את השלטון האזרחי ובזיזת הסיוע, שנמכר לאחר מכן במחירים מופקעים. כך עדכן היום (ראשון) ראש האגף האסטרטגי בצה"ל אלוף אליעזר טולדנו במהלך הסקירה הביטחונית שמסר בישיבת הממשלה.

על פי דיווח ב'ווינט', הדברים של טולדנו נאמרו בתשובה לשאלה של שרת ההתיישבות אורית סטרוק, ששאלה מדוע ישראל לא שמה קץ "למעגל השוטה", שבמסגרתו היא מאפשרת לחמאס להשתלט על הסיוע הבינלאומי שנכנס לרצועה, למכור אותו במחירים מופקעים - ובכך לשמר את שלטונו.

גם שר התקשורת שלמה קרעי הצטרף לדברים, ואמר שישראל חייבת להשתלט על החלוקה: "נראה שהסוגייה הפוליטית שהייתה באוויר גרמה לפעולה נחושה בצפון. הגיע הזמן לבצע גם את מה שהעלינו כאן כבר מזמן - ולחנוק את חמאס בצפון הרצועה".

האלוף טולדנו הבהיר כי מערכת הביטחון בוחנת את הסוגייה הזו על כל היבטיה, וכי בימים הקרובים יוצגו בפני ראש הממשלה החלופות השונות להחלפת הזרוע שתבצע את החלוקה. אחת האפשרויות שעלו היא שצה"ל יחלק בעצמו את הסיוע. ראש הממשלה אישר את הדברים, ואמר כי הביקורת של סטרוק נכונה ומוכרת, וכי הוא הנחה לבחון את העניין ולמצוא חלופות שישללו מחמאס את השליטה על חלוקת הסיוע.

צה"ל, באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אחראי כבר מפרוץ המלחמה על תיאום הסיוע, בשיתוף ארגוני הסיוע והקהילה הבינלאומית. לפיכך, אחרי שהסיוע עובר בידוק ביטחוני מוקפד במעברים הוא נאסף על ידי ארגוני הסיוע הבינלאומיים והם אחראים על חלוקתו בנקודות המתואמות מראש עם צה"ל.

כוחות הביטחון פועלים באותן נקודות מוגדרות מראש לטובת בידוק השיירות, ואף מסכלים אירועי השתלטות של חמושים על משאיות סיוע. כך למשל, רק אתמול עדכן דובר צה"ל כי במהלך פעילות כוחות גדוד צבר, שמאבטחים את הציר ההומניטרי, זיהו הלוחמים חמושים בוזזים משאית סיוע הומניטרית. "בסגירת מעגל מהירה הכוחות הכווינו רחפנים שאיתרו את החמושים שנמלטו ברכב - וחיסלו אותם באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. מחבל נוסף שנמלט מהרכב חוסל גם כן", מסר דובר צה"ל.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום