מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרס הסביבה: קבלן תועד משליך פסולת בניין בחולות פלמחים

המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה, שוטר מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל ופקחי יחידת ינשוף של המשרד ושל רשות הטבע והגנים ערכו היום פעילות אכיפה נגד קבלן תושב יבנה שהשליך פסולת בניין בחולות פלמחים

הרס הסביבה: קבלן תועד משליך פסולת בניין בחולות פלמחים
השלכת הפסולת צילום: מפקחי יחידת ינשו"ף המשותפת למשרד להגנת הסביבה ולרט"ג

היום (ראשון) ערכו מפקחי המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה ביחד עם שוטרי מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל ומפקחי יחידת "ינשוף" המשותפת למשרד להגנת הסביבה ולרשות הטבע והגנים פעילות אכיפה נגד קבלן תושב יבנה, אשר תועד משליך מספר פעמים פסולת בניין בחולות פלמחים. 

במהלך פעילות פשטו הכוחות על מתחם באזור חולות פלמחים, בו על פי החשד קבלן תושב יבנה, השליך פסולת בניגוד לחוק רישוי עסקים ולחוק שמירת הניקיון, וגרם למפגע במרקם הנופי ולסיכון בעלי החיים בבית הגידול החולי. 

בסיום הפעילות נתפסה משאית השייכת ונגררה למשרד התפוסים וכן הקבלן עוכב להמשך חקירה על ידי שוטרי משטרת ישראל.

השלכת הפסולת | צילום: מפקחי יחידת ינשו"ף המשותפת למשרד להגנת הסביבה ולרט"ג

חשוב לציין כי בימים אלו, מתקיים בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת הצעת חוק פסולת בניין שאותה מקדם המשרד, כהכנה לקראת קריאה שנייה ושלישית בכנסת. החוק החדש שאותו מקדם המשרד יסדיר את הטיפול בפסולת בניין בישראל גם באמצעים דיגיטליים חדשניים, יהפוך אותה לחומר גלם החוזר לענף הבנייה, ימנע עבריינות סביבתית ויביא לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה. 

יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה אמר: "השלכת פסולת ברשות הרבים מייצרת שורה של מפגעים סביבתיים, פגיעה בתשתיות ובמרקם הנופי. בנוסף מדובר בדפוס עברייני הכולל אי ציות גורף לחוק במטרה לחסוך את עלויות הטמנת הפסולת. הפעילות היום היא דוגמה מצוינת לפעילות משולבת של המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה ביחד עם המדור להגנת הסביבה במשטרת ישראל ויחידת ינשוף המשותפת למשרד ולרשות הטבע והגנים בהתמודדות עם עברייני הפסולת. נמשיך לפעול באופן נחוש ועקבי נגד עבריינות סביבתית בתחום הפסולת".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום