מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חוסר במקום בבתי ספר מוביל תלמידים ללמוד במוסדות קתוליים

כ-1,200 תלמידים יהודים בצרפת נותרו ללא מקום בבתי ספר יהודיים בשל עלייה בביקוש, וייאלצו ללמוד במוסדות פרטיים או ציבוריים. מאז פרוץ המלחמה הורים מבקשים למצוא מקום בטוח, שגם יחזק את זהותם היהודית של ילדיהם

חוסר במקום בבתי ספר מוביל תלמידים ללמוד במוסדות קתוליים
תלמיד יהודי בצרפת צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית בצרפת מדווחת על מחסור במקום לתלמידים בבתי הספר היהודיים. כתוצאה מכך 1,200 ילדים לא יוכלו ללמוד בבית ספר יהודי ויאלצו ללמוד בבית ספר פרטי או ציבורי.

בעשור האחרון מספר התלמידים בבתי הספר היהודיים בצרפת זינק ב-33%. כיום לומדים בכ-120 בתי הספר היהודיים בצרפת כ-35 אלף תלמידים. מנתונים אלו עולה כי כ-35% עד 40% מהתלמידים היהודיים בצרפת לומדים בבתי ספר יהודיים. מבין התלמידים שלא לומדים בבתי ספר יהודיים, שליש מהם לומד בבית ספר פרטי, קתולי בעיקר, והשאר בבתי ספר ציבוריים.

חנה דורסמן, מנכ"לית מיזם יונייטד (UnitEd) של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, שאחראי על הקשר של מדינת ישראל עם בתי הספר היהודיים בתפוצות, מסרה ל-Ynet שניתן להסביר את הסיבות העיקריות לעלייה הדרמטית בביקוש לבתי הספר היהודיים בשל המצב הביטחוני במרחב הציבורי בצרפת, ובמיוחד בבתי הספר הציבורים במדינה.

כבר מאז הפיגוע הנוראי בבית ספר של רשת אוצר התורה בטולוז ב-2012 עלה החשש לבטחון הקהילה היהודית. מאז 7 באוקטובר החשש רק התעצם. מאז פרוץ המלחמה הורים מבקשים למצוא מקום בטוח, שגם יחזק את זהותם היהודית של ילדיהם.

בנוסף, יונייטד תומך בבתי ספר כדי לחזק את מעמדם בתחום הזהות של כל אחד מ-45 בתי ספר היהודים בצרפת (וגם במדינות דוברות צרפתית כמו בלגיה, שוויץ ומרוקו). האתגר הנוכחי הוא לחזק את הזהות היהודית של התלמידים, לספק מידע על המצב בישראל ובמקביל לשמור על היכולת לחיות בצרפת בצורה הומוגנית ובטוחה.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום