מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רבש״צים יוסמכו לחלק קנסות לקבלנים שלא יעמדו בנהלי אבטחת פועלים פלסטינים ביו״ש

רבש״צים יוסמכו לחלק קנסות והמשטרה תתחיל לסגור ל-30 יום עסקים שלא יעמדו בנהלי הכנסת פועלים פלסטינים ליישובי יו״ש. ח״כ צבי סוכות: ״שמח שבעקבות פעילות הוועדה בראשותי החליטו לתת כלים לאכיפה בידי הרבש״צים״

רבש״צים יוסמכו לחלק קנסות לקבלנים שלא יעמדו בנהלי אבטחת פועלים פלסטינים ביו״ש
פועלים פלסטינים צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

רבש״צים ביו״ש יוסמכו לחלק קנסות לקבלנים ובעלי עסקים שלא יעמדו בתקנות הכנסת פועלים ליישובי יו״ש, כך נחשף בדיון שקיים ח״כ צבי סוכות (הציונות הדתית) בנושא הפועלים הפלסטינים ביו״ש.

בנוסף, המשטרה תוכל לסגור למשך 30 יום עסקים ביו״ש שלא יעמדו בנהלי הכנסת הפועלים.

הדיון שיזם ח״כ סוכות מתקיים לאחר שהתברר שלמרות שבישראל נאסרה כניסת פועלים פלסטינים מאז טבח ה-7 באוקטובר, ביו״ש החליט צה״ל לא לאפשר ליישובים את מניעת כניסת הפועלים לשטחם.

ח״כ סוכות מתח ביקורת חריפה על הצבא שמאפשר כניסת פועלים פלסטינים ליישובי יו״ש ואף אוסר מהם למנוע את כניסתם. 

לדברי ח״כ סוכות, מדובר באי ציות להחלטת הקבינט שלא להעסיק פועלים פלסטינים מאז טבח ה-7 באוקטובר, באצטלה של תסבוכת משפטית.

כזכור, ממשלת ישראל באמצעות הקבינט אסרה כניסת פועלים פלסטינים. אולם, ביו״ש החליט אלוף פיקוד מרכז שלא להחיל את החלטת הקבינט והמשיך לאשר כניסת פועלים ליישובים.

לפני כשבועיים שיגר ח״כ סוכות מכתב לאלוף פיקוד מרכז אבי בלוט, ודרש ממנו לאסור או לכל הפחות להפסיק לחייב את יישובי יו״ש להכניס פועלים פלסטינים לשטחם.

במכתב ששיגר ח״כ סוכות לאלוף פיקוד המרכז נכתב: ״לא רק שהחלטה קריטית זו לא חלה על הישובים ביו"ש אלא להפך, הישובים מוכרחים להכניס פועלים פלסטינים גם אם הם מביעים התנגדות מפורשת לכניסתם. כלומר בעוד כניסת פועלים פלסטינים נאסרה בתוך הקו הירוק בשל הסכנה הביטחונית, הרי שביהודה ושומרון הם חייבים להכניס אותם, גם אם הישובים מתנגדים לכך״.

לדבריו, ״לאחרונה מועצת קרני שומרון הביעה את התנגדותה להכנסת פועלים פלסטינים לשטחה מנימוקים ביטחוניים משמעותיים. בין היתר האזור בו הם עובדים נמצא בתוך הישוב, בלב מרכז תעשייה בו מבקרים מאות תושבים מדי יום, ללא אפשרות בידוד אמיתי של השטח. במצב דברים זה אין בידי המועצה לספק ביטחון מיטבי והגנה לתושביה.יודגש כי המועצה היא האחראית הבלעדית לדאוג לענייני האבטחה של הפועלים הפלסטינים״.

ח"כ צבי סוכות | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הוא הוסיף כי ״למרות התנגדותה המפורשת של המועצה, הצבא דחה את בקשתה וחייב את הכנסת הפועלים הפלסטינים, תוך שהוא מטיל על המועצה את אבטחתם למרות חוסר יכולתה והמחסור במשאבים הנדרשים לה לשם כך. מצב דברים זה, בו לא רק שישובי יו"ש מופלים ביחס לשאר ישובי הארץ אלא שהם גם מוכרחים להכניס פועלים פלסטינים בעל כרחם וללא יכולת לאבטח אותם כראוי, הוא מצב המפלה בין דם לדם באופן שאינו מתקבל על הדעת ואבקש את טיפולך בנושא בהקדם״. 

״כמו כן אציין כי בכוונתי לקיים בקרוב דיון בנושא בועדת המשנה לענייני יו"ש אשר אני עומד בראשה״, כך ח״כ צבי סוכות.

יו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש בוועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי סוכות מסר: "צריך לאסור הכנסת פועלים פלסטיניים בכלל כשם שנאסרת הכנסת פועלים פלסטינים בכל המדינה. אבל גם אם לא הגיעו למסקנה כזאת במערכת הביטחון, לפחות נתנו שיניים לגורמי הביטחון לאכוף את נהלי האבטחה. אני שמח שבעקבות פעילות הוועדה בראשותי הדבר התאפשר ונתקדם עוד צעד חשוב למען ביטחון תושבי יו״ש״.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום