מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הכוורת של נסראללה מצטמצמת – אך האם זו הדרך לניצחון?

"איננו יודעים הכול ויש לקוות שקברניטי המערכת מנהגים פה מערכה אחראית ולא מובילים למלחמה באופן לא מבוקר"

הכוורת של נסראללה מצטמצמת – אך האם זו הדרך לניצחון?
בנימין נתניהו/חסן נסראללה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלוף (מיל') תמיר הימן, ראש אמ"ן לשעבר ומי שעומד כיום בראשות המכון למחקרי ביטחון לאומי, מתייחס לסוגיה הבוערת בימים האחרונים: האם המכות שסופג נסראללה יורידו אותו על הברכיים ויסדרו לישראל ניצחון?

הימן כותב כי "התקיפה שאירעה ביום שישי בביירות, ובה חוסלו בכירים בכוח רדואן יחד עם אבראהים עקיל, ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, מצטרפת לתקיפות מסוג חדש שהתרחשו בלבנון בשבוע שחלף. בכל אחת מהן נעשה שימוש במודיעין מיוחד, והופגנה יכולת מבצעית שאינה מוכרת לארגון. רצף המהלומות הללו אינו רק הצטיינות מבצעית - הוא מערכה חדשה לגמרי".

לדבריו, "בשורה התחתונה, אנו בשלב חדש של המערכה. רצף המכות ההולך וגובר שמנחיתה ישראל על חיזבאללה הוא ניסיון להשיג את מטרות המלחמה החדשות ללא מלחמה כוללת ואזורית. ראוי לעשות הכול לפני שמתדרדרים למערכה שכזו. סביר שהמכות הללו יובילו להסלמה נוספת של המערכה מול חיזבאללה ויש סכנה שנגיע למצב של מלחמה כוללת בטרם יסכים חיזבאללה לקבל את תנאינו להפסקת אש".

"לאחר חיסול פואד שוכר", הוא מזכיר, "נותרו בצמרת הארגון שני מפקדים בכירים: עלי כרכי, מפקד פיקוד הדרום של חיזבאללה, שלאחר מות שוכר מוביל את המערכה הצבאית נגדנו, ואיבראהים עקיל, שהיה הממונה על המבצעים ואדריכל הרעיון של פשיטה נרחבת לשטח ישראל כתוכנית מבצעית - כך, שאין ספק שמדובר באחד המפקדים הבכירים ביותר של הארגון. הכוורת המבצעית של נסראללה הולכת ומתרוקנת. האנשים יוחלפו, אין אדם שאין לו תחליף, אך בטווח הזמן הקרוב כשירותו של חיזבאללה למלחמה מתערערת".

"מותו של עקיל, שלפי הדיווחים הרבים נהרג יחד עם עוזריו", מסביר הימן, "משבש את לחימת הארגון, אך גם זה אינו מכריע. זו מכה קשה. חיזבאללה יהיה חייב להגיב בחומרה ואנו קרובים מתמיד למלחמה כוללת. הצלחות טקטיות אינן מבטיחות את הצלחת המערכה הכוללת. על מנת שזה יקרה, המערכה חייבת להיות חלק מאסטרטגיית מלחמה רחבה יותר. איננו יודעים הכול ויש לקוות שקברניטי המערכת מנהגים פה מערכה אחראית ולא מובילים למלחמה באופן לא מבוקר של התדרדרות חסרת מעצורים, כזאת שמאבדת את היתרון של מהלומה נרחבת בהפתעה".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום