מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תביעה נגד אינטל: עובד יהודי דיווח על אפליה - וספג נקמה

הליגה נגד השמצה מצטרפת לתביעת אפליה בעבודה נגד אינטל. התביעה דורשת פיצויים בגין אנטישמיות במקום העבודה, המכוונת כנגד עובד יהודי. "איננו יכולים לאפשר לאנטישמיות לאיים על פרנסתם של עובדים ומשפחותיהם", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה

תביעה נגד אינטל: עובד יהודי דיווח על אפליה - וספג נקמה
אינטל צילום: שאטרסטוק

הליגה נגד השמצה הודיעה שהיא מצטרפת ל-Wigdor LLP כיועצת שותפה בתביעת אפליה בעבודה נגד אינטל, ומציינת את הפעם הראשונה בהיסטוריה של העת האחרונה שהארגון מגיש תביעה נגד חברה גדולה המשתייכת ל-Fortune 50, בגין אפליה אנטישמית לכאורה במקום העבודה.

התלונה טוענת כי אינטל נכשלה בטיפול בסביבת עבודה עוינת, הפלתה לרעה את התובע בשל מוצאו הלאומי, דתו וגזעו, ובסופו של דבר נקמה בו על שדיווח על האפליה.

התובע, ישראלי המתגורר ועובד בניו יורק, היה אמור להיות כפוף לדיווח לבכיר באינטל, שהציק לו וזלזל בו, ופרסם גם הודעות בפומבי ברשתות החברתיות, המהללות רצח ישראלים. כאשר התובע, שזכה לביקורות יוצאות מן הכלל על ביצועיו בעבודה וקודם לאחרונה, דיווח על העוינות האנטי-ישראלית וההתנהלות המפלה במקום העבודה. אינטל הזיזה אותו ממשרתו ואילצה אותו לעבוד בתפקיד עם שכר נמוך יותר.

"איננו יכולים לאפשר לאנטישמיות לאיים על פרנסתם של עובדים ומשפחותיהם", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "אינטל לא הצליחה להגן על עובד ישראלי מוכשר מפני אפליה במקום העבודה, ובמקום זאת הענישה אותו על שהעלה חששות לגבי המנהל האנטי-ישראלי העוין שלו. הליגה נגד השמצה מחויבת לגרום לאינטל לקחת אחריות על העוול הזה ולהזכיר לכל העסקים שאפליה שכזו אינה מתקבלת על הדעת".

הודעה זו באה בעקבות התנגדותה של אינטל לבקשת התובע להישאר ללא שם במסמכי בית המשפט הציבוריים - החלטה שתסכן את שלומם של התובע ומשפחתו.

אנטישמיות במקום העבודה משקפת עלייה דרמטית של אנטישמיות בחברה בארה"ב. הדוח השנתי של הליגה נגד השמצה על תקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב, מנה סך של 8,873 תקריות אנטישמיות בשנת 2023, עלייה של 140 אחוזים משנת 2022 - בעצמה שנת שיא באנטישמיות - והרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז שהליגה נגד השמצה החלה לעקוב אחר נתונים אלה ב-1979.

העמדות האנטישמיות נמצאות גם הן ברמות שיא, כאשר 24 אחוז מהאמריקאים מחזיקים בדעות אנטישמיות נרחבות, עלייה מ-20 אחוז ב-2022.

התלונה, שהוגשה במקור ב-13 באוגוסט 2024, לבית המשפט המחוזי של ארה"ב, המחוז הדרומי של ניו יורק, דורשת מבית המשפט לקבוע כי פעולותיה של אינטל מפרות את החוק, ולהורות לאינטל לפעול לעצירה של התנהגות בלתי חוקית שכזו. התלונה גם דורשת מבית המשפט לפסוק פיצויים, כדי לפצות את התובע על נזק שנגרם כתוצאה ישירה מהתנהגות בלתי חוקית ומפלה של אינטל, כמו גם פיצויים עונשיים.

תביעה זו מתבססת על המאמצים של הליגה נגד השמצה להילחם באנטישמיות במקום העבודה. יותר מ-100 תאגידים גדולים חתמו על "הבטחת מקום העבודה להיאבק באנטישמיות", של הליגה נגד השמצה, תוך התחייבות לטפל באנטישמיות באמצעות תוכניות גיוון, שוויון והכלה, לתמוך בעובדים יהודים באמצעות קבוצות עובדים או באמצעים אחרים, לספק התאמות על רקע דתי לעובדים, וכן לדבר בפומבי נגד אנטישמיות. כחלק מהאסטרטגיה הלאומית של הבית הלבן למלחמה באנטישמיות, כל חברת Fortune 500 קיבלה מידע מהליגה נגד השמצה על אנטישמיות, התאמות דתיות, תרבות יהודית ותרומת היהדות לעולם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום