מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הכנסת הפועלים מהרש"פ: "מסכנים את תושבי יו"ש"

דיון סוער בוועדת משנה של וועדת חוץ וביטחון על הכנסת פועלים תושבי הרשות הפלסטינית. ח״כ לימור סון הר מלך: ״מסכנים את תושבי יו׳ש״

הכנסת הפועלים מהרש"פ: "מסכנים את תושבי יו"ש"
פועלים פלסטינים: אילוסטרציה צילום: רחים חאטיב, פלאש 90

ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשות ח״כ צבי סוכות קיימה היום (ראשון) דיון בנושא הכנסת פועלים תושבי הרשות הפלסטינית ליישובים ביהודה ושומרון. בדיון השתתפו חברי כנסת, ראשי מועצות, תושבי יו״ש אשר הביעו חשש כבד מפני הסיכונים הביטחוניים הכרוכים בכך.

ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) התבטאה בחריפות נגד המדיניות הנוכחית: "אני חושבת שהדיון הזה הוא לא רק חשוב אלא קריטי. קיבלנו את כל הנתונים ותרחישי האיום, והכל עומד לנגד עינינו. לצערי הרב יש התעלמות מהתרחישים האלה."

ח״כ סון - הר מלך, תושבת היישוב שבי שומרון, הוסיפה: "אני מתנגדת להכנסת תושבי הרשות הפלסטינית לכל אזור יהודה ושומרון. גם ההצעות להחליף לרובאי 05 ואחד לשלושה לא נותנות מענה ביטחוני מספק".

היא תיארה מקרה אישי שבו ראתה בעבר פועלים תושבי הרשות הפלסטינית מחוץ לביתה: "קמתי בוקר אחד וראיתי חמישה גברתנים מול חלון הבית שלי. זה היה מדאיג במיוחד כשראיתי שומר עם נשק שחלק גדול מהזמן ישן. חשבתי לעצמי - מה קורה אם ברגע אחד המצב מתהפך והם משיגים נשק? התרחישים נהיים הרבה יותר חמורים."

ח״כ סון הר מלך טענה כי קיימת אפליה בין תושבי יהודה ושומרון לשאר אזרחי ישראל: "לא יכול להיות דין אחד לכלל אזרחי מדינת ישראל ודין אחר לתושבי יהודה ושומרון. זה שתושבי יהודה ושומרון אפשר להפקיר, וזה עובר מתחת לרדאר - זה משהו שאנחנו לא נאפשר יותר."

בסיום דבריה, קראה ח״כ סון הר מלך לטפל בסוגיה באופן מקיף: "השיטה שהפכה להיות שמישהו מצביע על סכנה באתר בנייה, ואז כדי להשתיק אותו שמים שני מגדלי שמירה במקום לטפל בתופעה באופן נרחב - זה משהו שאנחנו לא נעבור עליו לסדר היום".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום