מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מקרה שלישי של שפעת העופות במושב בצפון הארץ

מקרה שלישי של שפעת עופות התגלה בחווה במושב נהלל בצפון הארץ. המחלה התפרצה במרחק 600 מטר מחוות תרנגולי ההודו שהומתו בתחילת החודש, משרד החקלאות הגדיר אזור הסגר של עד 10 ק"מ מהחווה הנגועה

מקרה שלישי של שפעת העופות במושב בצפון הארץ
אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שפעת עופות H5N1 התגלתה בחוות רביית פטם במושב נהלל, בצפון הארץ. המחלה התגלתה בחוות שבה שני מבני לולים המתפרשים על ארבעה דונם ובהם כ-34,000 עופות משלוחת הרבייה הכבדה (להקות מקור לפטמים). השפעת התפרצה במרחק 600 מטר מחוות ההודים שהומתה בתחילת החודש.

אזור הסגר הוגדר בטווח של עד 10 ק"מ מהחווה הנגועה. השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ממשיכים לבצע ניטור אקטיבי בכל הלולים שבאזור. 

על מנת למנוע את התפשטות המחלה, פועל משרד החקלאות בהתאם לנהלי העבודה הבינלאומיים של הארגון העולמי לבריאות בעלי החיים (woah) הנוגעים לטיפול בשפעת העופות. 

משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח, ובכך להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר בעונת הנדידה.

כזכור, בתחילת החודש משרד החקלאות וביטחון המזון איתר מוקד תחלואת שפעת עופות ראשון, במושב נהלל ולפני שבוע במושב רם-און שבחבל התענך, במועצה האזורית גלבוע. המשרד סיים זה מכבר את ההמתה בשני מוקדי התפרצות אלו. 

ההתפרצויות בישראל הן במקביל לדיווחים שמתקבלים בשבועות האחרונים על איתור שפעת עופות באזורים נוספים בעולם, כדוגמת: צרפת, גרמניה, פולין, וכן מדינות בארה"ב, ומדובר בתופעה עולמית ולא מקומית.

במשרד החקלאות וביטחון המזון מדגישים כי יש לצרוך בשר, עוף וביצים שנרכשו אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף, יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו, נאפו או טוגנו היטב כדי למנוע סכנה בריאותית.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום