מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

קרובי האמריקנים שנרצחו בפיגועי עקיל מרוצים: "הגיע הזמן"

משפחותיהם של החיילים האמריקנים שנרצחו בפיגועים של איברהים עקיל, בירכו על חיסולו של בכיר חיזבאללה ביום שישי בביירות: "הצדק נעשה. זה אדם רע אחד פחות בעולם"

קרובי האמריקנים שנרצחו בפיגועי עקיל מרוצים: "הגיע הזמן"
איברהים מעקיל צילום: דו"צ

ביום שישי האחרון חיסל חיל האוויר הישראלי ברובע הדאחייה בביירות את בכיר חיזבאללה איבראהים עקיל. בעברו, עקיל היה אחראי לפיגוע בשגרירות ארה"ב בביירות באפריל 1983, שבו נהרגו 63 בני אדם. עקיל אף אחראי לפיגוע הצריפים האמריקאיים באוקטובר 1983, אשר הוביל למותם של241 אנשי צבא אמריקנים.

אליס קמארה בת ה-58 מפלורידה, שאיבדה את אחיה מסוט בפיגוע בבסיס חיל הנחתים, אמרה ל"ניו יורק טיימס" לאחר החיסול: "הצדק נעשה. זה אדם רע אחד פחות בעולם".

ואלרי גיבלין, שאיבדה בבסיס הנחתים את בעלה טימות'י, אמרה כי הגיע הזמן, וסיפרה: "הייתי בת 20 כשטימות'י נהרג, ומעולם לא נישאתי מחדש. אהיה אשתו עד יום מותי", כך לפי "ווינט". 

ראיין קרוקר, ששרד את הפיגוע בשגרירות בביירות, אמר ל"וושינגטון פוסט": "אנחנו מתמודדים עם חיזבאללה הרבה מאוד זמן, אבל עדיין יש בזה (בחיסול של עקיל) סיפוק מסוים. סוף סוף השגנו אותו". 

סטיב אייקן, שבזמן הפיגועים בבסיס הנחתים היה על משחתת אמריקנית מול חופי לבנון, אמר למחבלי חיזבאללה לאחר החיסול: "יכול להיות שתחמקו, אבל לא לנצח. הזיכרון שלנו ארוך, והזיכרון של ישראל – אפילו יותר".

קת'רין ווטאו, ששכלה את אביה אלברט בפיגוע בשגרירות, אמרה: "אני לא אדם שמאמין בעונש מוות, אני לא מאחלת מוות לאף אחד, אפילו לאויביי הגרועים ביותר, אבל קשה שלא למצוא צדק מסוים בכך שהוא מת. השאלה היחידה שלי היא רק 'למה 41 שנה? איך התאפשר לו לחיות 41 שנה יותר מאבא שלי?'".

ליסה וויידה בת ה-62 מפלורידה, שאיבדה בפיגוע בבסיס הנחתים את אחיה, אמרה: "אכזרי ככל שזה יישמע, אני שמחה שהוא מת".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום