מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מטרת הפגישה של צמרת כוח רדואן בביירות: פלישה קרקעית לישראל

גורם שמקורב לחיזבאללה וצוטט בכתבה באל-מוניטור מאתמול אומר כי הפגישה של צמרת כוח רדואן בדאחיה ביום שישי נועדה לבחון תכניות לפלישה קרקעית לתוך ישראל בתגובה לפיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר

מטרת הפגישה של צמרת כוח רדואן בביירות: פלישה קרקעית לישראל
הפלישה לישראל בשבעה באוקטובר צילום: צלמי פלאש90

גורם שמקורב לחיזבאללה צוטט באתר החדשות הערבי-אמריקני "אל-מוניטור" כי הפגישה של צמרת כוח רדואן ברובע הדאחייה בביירות שחוסלה ביום שישי האחרון, נועדה לבחון תוכניות לפלישה קרקעית לתוך ישראל בדומה ל'7 באוקטובר', בתגובה לפיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר.

ביום שישי האחרון טילים מספר נורו לעבר בניין בשכונה שנמצאת ברחוב אל-ג'רמוס שבביירות, ליד מרכזים ראשיים של חיזבאללה. מטוסי קרב של צה"ל ירו לעבר המבנה בו שהה מפקד כוח רדואן של חיזבאללה, אברהים עקיל, עם מפקדים ולוחמים מכוח רדואן. התקיפה הובילה ל-12 הרוגים ול-66 פצועים, בהם שמונה במצב קשה.

 

איברהים מעקיל | צילום: דו"צ

יחד עם עקיל חוסלו מפקדים בכירים ביחידה המובחרת של ארגון הטרור, בהם אחמד והבי, המכונה "אבו חוסיין סמיר", מפקד יחידת האימונים "800" של הארגון. והבי היה מפקד השטח באסון השייטת בשנת 1997, בו נפלו 11 לוחמי חיל הים, ומילא במרוצת השנים תפקידים בכירים בארגון הטרור, כמו האחראי על אימוני כוח רדואן.

בנוסף, חוסלו 19 מחבלי חיזבאללה, שאותם כינה ארגון הטרור "לוחמי ג'יהאד" ולא מפקדים. מתחילת המלחמה חיזבאללה דיווח על כ-500 פעילים שלו שנהרגו.

 

צמרת מפקדי ׳כוח רדואן׳ שחוסלו בתקיפה | צילום: דו"צ

עקיל והמפקדים שחוסלו היו מאדריכלי "התוכנית לכיבוש הגליל" שבמסגרתה תכנן חיזבאללה לפשוט לשטח מדינת ישראל, לכבוש את יישובי הגליל, לרצוח ולהרוג חפים מפשע, בדומה למה שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

עיקל אף היה אחראי לירי הנ"ט לעבר מוצב אביבים בשנת 2019, לפיגוע בצומת מגידו בשנת 2023 ולנסיונות חדירה של מחבלי חיזבאללה לשטח מדינת ישראל, על מנת לרצוח ולהרוג אזרחים וחיילים, במהלך המלחמה הנוכחית. 

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום