מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דייל יהודי תובע: הגישו לי כריך חזיר ומנעו ממני חופש ביום כיפור

דייל יהודי שמתגורר בארה"ב, תובע את חברת התעופה 'דלתא' שבה הוא עובד בגין אפליה דתית. הוא ביקש ממנהלי דלתא "לעצור לכמה דקות כדי שיוכל לרכוש כריך צמחוני" אך בקשתו סורבה

דייל יהודי תובע: הגישו לי כריך חזיר ומנעו ממני חופש ביום כיפור
מטוס דלתא: אילוסטרציה צילום: Pixabay

דייל יהודי תובע את 'דלתא איירליינס' בטענה לאפליה דתית לאחר שלטענתו הוגש לו כריך חזיר והוא אף לא הורשה לקחת יום חופש ביום כיפור, כך לפי תביעה פדרלית.

ששי שבע, בן 44, ישראלי מאנסינו לוס אנג'לס, קליפורניה עבד עבור דלתא במשך שנתיים וחצי, כך על פי בית המשפט הפדרלי בברוקלין.

לטענתו, חברת התעופה "עסקה בדפוס של אפליה מכוון נגד עובדים יהודים או דוברי עברית או ישראלים על סמך גזעם ומוצאם", נכתב בתביעה.

הוא סיפר כי ב-12 ביולי 2022, בזמן שהיה באמצע נסיעת עבודה, חברת דלתא שינתה את לוח הטיסות שלה, ולא הייתה לו הזדמנות לאכול, וחברת התעופה התעלמה מבקשותיו הרבות להשיג ארוחה כשרה.

חוץ משמירת כשרות, שבע הוא גם צמחוני. הוא ביקש ממנהלי דלתא "לעצור לכמה דקות כדי שיוכל לרכוש כריך צמחוני" אך בקשתו סורבה.

למרות ששבע ציין בפירוש שהוא יהודי וצמחוני, סיפקו לו כריך חזיר, נטען בתביעה. לטענתו גם בקשתו לקחת חופשה ביום כיפור באוקטובר 2022, "סורבה בחוסר תום לב וללא הצדקה".

דובר דלתא מסר ל'ניו יורק פוסט': "לדלתא יש אפס סובלנות לאפליה מכל סוג שהוא כחלק מהערכים העמוקים שלנו כחברת תעופה עולמית המחברת את העולם".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום