מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נשיאת קולומביה התנצלה בפני סטודנטים פרו-פלסטינים; בקהילה היהודית זעמו

נשיאת אוניברסיטת קולומביה פרופ' קטרינה ארמסטרונג, התנצלה בפני הסטודנטים הפרו-פלסטינים שנעצרו באפריל, ועוררה את זעם הקהילה היהודית: "הם הפרו תקנות ועברו על החוק - אך כעת מקבלים רוח גבית"

נשיאת קולומביה התנצלה בפני סטודנטים פרו-פלסטינים; בקהילה היהודית זעמו
אוניברסיטת קולומביה צילום: שאטרסטוק

זעם בקהילה היהודית לאחר שנשיאת אוניברסיטת קולומביה, פרופ' קטרינה ארמסטרונג, התנצלה בפני הסטודנטים הפרו-פלסטינים שנעצרו במהלך המחאות הנרחבות באפריל האחרון. 

ארמסטרונג אמרה לעיתון הסטודנטים של האוניברסיטה: "אני מבינה שזה מורכב, אבל אני רוצה שכולם ידעו שאני באמת מצטערת עמוקות על הפגיעה שנגרמה להם בעקבות פשיטת המשטרה", כך לפי דיווח דניאל אדלסון ב"ווינט". 

לדבריה, "אני יודעת שזה לא היה באחריותי, אבל אני באמת רואה את הכאב שהיה ואני מצטערת על כך. אני רואה את הנזק שקרה ואני מחויבת מאוד לעבוד עם כולכם, עם כל הקהילה כדי לטפל בפגיעה הזאת וגם כדי להבין אותה".

ד"ר יואל ברוקס, חבר סגל בפקולטה לרפואה של המוסד, אמר ל"ווינט": "זאת פשוט בושה לאוניברסיטה. הייתי רוצה לדעת איפה ההתנצלות כלפי הסטודנטים היהודים שסבלו מאנטשימיות וטורגטו על ידי אנשי המאהל הפרו-פלסטיני?".

פרופ' אסף זאבי, מהפקולטה למנהל עסקים ומדעי המחשב באוניברסיטה, אמר: "היא בעיקר מעידה על אוזלת יד, ומבהירה שמנהיגות הפכה להיות מצרך מותרות שמהווה שיקול משני בבחירת אנשים לתפקידי מפתח בהנהגה של מוסדות בכלל, וקולומביה בפרט. היא גם מהווה המשך בחינוך הלקוי שבו האוניברסיטה שותפה מלאה, שמייצר עולם בו אין דרישה לדין וחשבון על מעשים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום