מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

החלו העבודות לבניית מעלית שתנגיש את הכותל למבקרים

רגע מכונן בהיסטוריה היהודית: לאחר אלפיים שנות המתנה, החלה כריית המנהרה לטובת בניית המעלית לכותל. הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לפיתוח ושיקום הרובע היהודי: "אנחנו לא רק בונים מעלית, אלא גם מגשרים על פני אלפיים שנות היסטוריה" בלובי המעלית ישולבו ממצאים עתיקים שנמצאו בחפירות הארכיאולוגיות

החלו העבודות לבניית מעלית שתנגיש את הכותל למבקרים
העבודות למעלית צילום: באדיבות המצלם

לאחר אלפיים שנות תפילה, דמעות וכמיהה, הכותל המערבי - שריד בית המקדש - עומד בפני מהפכה מרגשת. באירוע היסטורי, החלה פריצת המנהרה שתשמש למעלית הכותל, צעד מרכזי לקראת הנגשת האתר הקדוש ביותר ליהדות לאנשים עם מוגבלויות וקשיי ניידות. 

"זהו רגע מכונן עבור העם היהודי", אמר הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי. "אחרי אלפיים שנה של געגועים, סוף סוף נוכל לאפשר לכל יהודי, ללא הבדל גיל או מצב פיזי, להתחבר לשורשיו ולגעת בלב ההיסטוריה שלנו".

 

העבודות למעלית | צילום: באדיבות המצלם

המעלית צפויה לגשר על פער של 26 מטרים בין הרובע היהודי לרחבת הכותל. במהלך החפירה הארכיאווגית סיפר בן ארי "גילינו עולמות שלמים: מקוואות עתיקים, שרידי בתים ורחובות שלא ראו אור יום מזה אלפי שנים. כל אבן, כל שבר כלי, סיפר לנו סיפור על אבותינו שהתהלכו כאן".

העבודות, שנתקלו באתגרים רבים, הפכו למסע של גילוי וחיבור מחדש להיסטוריה. "לא רק שאנחנו מנגישים את הכותל", הוסיף בן ארי, "אנחנו גם חושפים ומשמרים את העבר. חלק מהממצאים ישולבו בלובי המעלית, כך שכל מבקר יוכל לחוש את נשימת ההיסטוריה ברגע שייכנס".

עם זאת, האתגרים עדיין לפנינו. "אנחנו מקווים להשלים את הפרויקט בתוך שנתיים", אמר בן ארי, "אבל כל יום מביא איתו הפתעות חדשות. אנחנו עובדים בזהירות ובכבוד, מתוך הבנה שאנחנו לא רק בונים מעלית, אלא גם מגשרים על פני אלפיים שנות היסטוריה".

בחברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי אומרים כי הכותל יהפוך סוף סוף לנגיש לכל אחד ואחת. "אנחנו לא רק בונים מעלית, אנחנו מגשימים חלום בן אלפיים שנה. נמשיך לבנות ולפתח את הרובע היהודי בירושלים, לחבר בין העבר להווה, ולהבטיח שכל יהודי יוכל לגעת בלב הפועם של האומה שלנו".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום