מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בית ספר חדש ייפתח לאלפי ילדים יהודים בקפריסין, רבים מהם ישראלים

בית ספר יהודי ייפתח בלימסול, קפריסין בעלות 55 מיליון דולר. המוסד החינוכי יהיה הראשון שייבנה מאפס על ידי קרן יעל, ארגון התומך ב-85 בתי ספר יהודיים ברחבי העולם. בית הספר יהיה פרטי אך יינתנו מלגות

בית ספר חדש ייפתח לאלפי ילדים יהודים בקפריסין, רבים מהם ישראלים
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית ספר חדש שיפתח בלימסול, קפריסין, בעלות של 55 מיליון דולר, נועד לספק תוכן יהודי בסטנדרטים גבוהים של חינוך, כך לפי הקרן שמובילה את הפרויקט. 

המוסד החינוכי יהיה הראשון שייבנה על ידי קרן יעל ארגון צדקה שהוקם על ידי יעל ואורי פוליאביץ', התומכים ב-85 בתי ספר יהודיים ברחבי העולם. בני הזוג פוליאביץ' מתגוררים בקפריסין.

"שמנו לב בשנים האחרונות שמשפחות יהודיות רבות עברו ללימסול, עיר נמל מרכזית. הם נאלצו לשלוח את ילדיהם לבתי ספר לא יהודיים כדי לשמור על רמה גבוהה של חינוך וכל הזמן אמרו שאם הם ימצאו אלטרנטיבה הם לא יעשו זאת", אמרה חיה יוסוביץ', מנכ"לית קרן יעל, לאתר היהודי JNS.

"הבנו שהאפשרות היחידה היא להתחרות בבתי הספר הפרטיים המובילים. לא ידענו אז שזו תהיה השקעה כל כך מסיבית, אבל ברגע שמצאנו את המקום הנכון ואת האנשים הנכונים, החלטנו לבנות בית ספר יהודי למופת", המשיכה. 

"אני מקווה שזה יהיה מאוד מוצלח ונוכל ליישם את זה במקום אחר כך שאנשים לא יצטרכו לבחור בין השכלה גבוהה לבין בית ספר יהודי - הם יכולים לקבל את שניהם", הוסיפה.

למרות שאלפי משפחות יהודיות מתגוררות בלימסול ובסביבתה, התשתית החינוכית היהודית הנוכחית של האי מוגבלת. "אנו שואפים לקבל עד 1,500 תלמידים בבית הספר. כולם חיים בקפריסין. חלקם אוקראינים, אבל 70% הם ישראלים שעברו לאי", אמרה.

בראש הפרויקט, שצפוי להסתיים ב-2027 ותוכנן על ידי ADP Architects, משרד שתכנן בתי ספר ברחבי אנגליה ואירופה, יעמוד המנהל הרב יהושע סמוקר. "לקח לנו שישה חודשים למצוא את האדם המתאים לתפקיד המנהל. מאוד רצינו מישהו שיהיה מספיק מנוסה ומקצועי ומבין את הצרכים של התלמידים. הוא יהיה בין ישראל לקפריסין", הוסיפה יוסוביץ'.

בית הספר יהיה פרטי וככזה יגבה שכר לימוד, היא הדגישה כי הקרן תתן מלגות כפי שהיא עושה בבתי ספר אחרים.

כזכור בינואר 2023 התקיימה בעיר פאפוס שבקפריסין, הועידה הבינלאומית של 'קרן יעל' שחרטה על דגלה לתמוך ולסייע לחינוך יהודי ושמירת מסורת ישראל בכל פינה ברחבי העולם היהודי, תוך מתן דגש על ילדים יהודיים המתנכים במוסדות שאינם יהודים.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום