מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שריף הציע לפרסם כתובות עם פרטי תומכי האריס ולשלוח אליהם מהגרים

דמוקרטים באוהיו זועמים על שריף מקומי שקרא לפרסם כתובות של תומכי האריס שהציבו שלט מחוץ לביתם הקורא להצביע לדמוקרטים. הוא הציע לשלוח לביתם מהגרים בלתי חוקיים בגלל תמיכת דמוקרטים במהגרים

שריף הציע לפרסם כתובות עם פרטי תומכי האריס ולשלוח אליהם מהגרים
שריף מחוז פורטג' ברוס זוכובסקי צילום: פייסבוק משרד השריף

שריף באוהיו עורר זעם בקרב דמוקרטים בגלל פוסט במדיה החברתית שפרסם, ובו קרא לפרסם כתובות של אנשים עם שלטי בחירות של קמלה האריס. כדי שניתן יהיה "לשלוח מהגרים לגור איתם אם הדמוקרטים יזכו בנשיאות". פעילים וארגונים חברתיים כינו זאת "איום" וקראו לו להסיר את הפוסט.

שריף מחוז פורטג' באוהיו, ברוס זוכובסקי, רפובליקני, פרסם צילום מסך מרשת פוקס ניוז שמתח ביקורת על הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן וסגנית הנשיא האריס, על רקע ההגירה וההשפעה שיש להגירה על קהילות קטנות כמו ספרינגפילד, אוהיו, שבו זרם של מהגרים מהאיטי עורר סערה פוליטית בקמפיין הנשיאותי.

זוכובסקי כתב בפייסבוק: "תרשמו את כל הכתובות של האנשים שהשלטים של האריס בחצר הבית שלהם, כשהמהגרים יצטרכו מקומות מגורים, כבר יהיו לנו את הכתובות של המשפחות שתמכו בבואם".

דמוקרטים מקומיים הגישו תלונות למזכיר המדינה של אוהיו ולרשויות אחרות, ואיגוד החירויות האזרחיות של אוהיו כתב לזוכובסקי שהוא פרסם "איום בלתי חוקי", נגד תושבים שרוצים להציג שלט פוליטי.

תושבים רבים קיבלו את הפוסט של השריף כ"איום של פעולה ממשלתית כדי להעניש אותם על דעותיהם הפוליטיות", ונאלצו להוריד את השלטים שלהם או להימנע מהצבתם, אמרה פרדה ג'יי לוונסון, המנהלת המשפטית של האיגוד באוהיו. היא קראה לזוכובסקי להוריד אותו.

 

שריף מחוז פורטג' ברוס זוכובסקי | צילום: פייסבוק משרד השריף

המושל הרפובליקני מייק דה וויין, כינה את הפוסט של זוכובסקי "אומלל" ו"לא מועיל". זוכובסקי אמר שהוא מנצל את זכותו לחופש הביטוי וכי דבריו "ייתכן שפורשו מעט לא נכון" הוא אמר שהבוחרים יכולים לבחור מי שהם רוצים לנשיאות, אבל אז "יצטרכו לקבל אחריות על מעשיהם".

משרד מזכיר המדינה של אוהיו מסר שהוא לא מתכוון לנקוט בשום פעולה. "המשרד שלנו קבע שדבריו של השריף אינן מפרות את חוקי הבחירות", אמר דן לושק, דוברו של שר החוץ הרפובליקני פרנק לרוז מאוהיו. "נבחרי ציבור אחראים לבוחריהם, והשריף יכול לענות בעצמו על מהות דבריו".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום