מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עורך העיתון האורתודוקסי לשעבר ירצה עונש מאסר, הואשם באירועי הקפיטול

עורך העיתון היהודי 'ג'ואיש פרס' לשעבר, קיבל עונש מאסר של 4 חודשים על התפרעות בקפיטול בארה"ב אחרי הבחירות ב-2020. הנאשם אליוט רזניק כינה את הפורעים ב-6 בינואר 'גיבורים' ותקף את "האכזריות של השמאל"

עורך העיתון האורתודוקסי לשעבר ירצה עונש מאסר, הואשם באירועי הקפיטול
המפגינים בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

שופט פדרלי גזר ארבעה חודשי מאסר על אליוט רזניק, עורך לשעבר של העיתון היהודי האמריקאי 'ג'ואיש פרס' שהשתתף במהומות הקפיטול בארה"ב ב-2020, באשמת עבירה פלילית על "הצטרפותו לתוקפים והפרעה לשוטר".

השופט המחוזי בארה"ב רודולף קונטרס גזר על רזניק, שהודה באשמה גם ארבעה חודשי מעצר בית ו-24 חודשים בפיקוח לאחר השחרור. רזניק חויב גם לשלם 10,539 דולר קנסות.

התביעה וההגנה הגיעו להסדר והוא הודה באשמה, הומלץ ​​עונש מאסר של שמונה עד 14 חודשים וקנס של בין 4,000 ל-40,000 דולר, בין השאר משום שלרזניק אין עבר פלילי, אך השופט פסק 4 חודשי מאסר בפועל והשאר על תנאי.

רזניק יתחיל לרצות את עונשו באוטיסוויל, בית כלא פדרלי בעל אבטחה בינונית בצפון מדינת ניו יורק, שם מרצים את עונשם יהודים אורתודוקסים, לאחר החגים. הוא היה שקט בבית המשפט, אך תקף לאחר מכן ברשת X.

"נשפטתי לארבעה חודשי מאסר בגין חלקי באירועי ה-6 בינואר 2021. יהיה לי הרבה מה לומר בשבועות הקרובים על אותו יום שנוי במחלוקת".

עוד אמר: "לעת עתה, יש לי רק שתי הערות: המפגינים ב-6 בינואר הם גיבורים. השמאל לא יודע חוקים, הוא לא מכבד. השמאל יעשה כל מה שצריך כדי לנצח ולקדם את סדר היום שלו. אם הימין לא יתעורר ויתחיל להתאים את אכזריותו, הקנאות והערמומיות של השמאל, המדינה הזו תרד לטמיון", אמר.

רזניק, שהה בתוך בניין הקפיטול במשך כ-50 דקות, על סמך צילומי טלוויזיה במעגל סגור וסרטוני וידאו אחרים שצולמו על ידי כלי תקשורת שונים.

חמישה חודשים לאחר שהצטרף להמון אלים בהסתערות על בניין הקפיטול בארה"ב בניסיון כושל לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, הוא הודח מתפקידו.

רזניק, שהפך לעורך הראשי של העיתון ב-2018, כתב לאחר מכן מאמר דעה שהגן על המהומות, וטען ללא הוכחות כי "ההסתערות על הקפיטול באה בתגובה לבחירות גנובות".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום