מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בגלל ההוראה: פעילי חיזבאללה עברו לביפרים "מהדגם האחרון"

לפני כחודשיים בארגון הטרור חיזבאללה החלו להתנהל עם מכשירי קשר וביפרים מוצפנים כדי לשמור על ביטחון מידע מחשש להאזנה מצד ישראל. לאחר הפיצוצים, קרא ארגון הטרור לאנשיו לנטוש את מכשירי הקשר שלהם

בגלל ההוראה: פעילי חיזבאללה עברו לביפרים "מהדגם האחרון"
אחד הביפרים שהתפוצץ צילום: צילום מסך

מתחילת העימות הביטחוני בין ישראל וחיזבאללה, הוציא ארגון הטרור הנחיות קפדניות לשמירה על ביטחון מידע, כדי לסכל את טכנולוגיית המעקב האלקטרוני שהפעילה ישראל.

חלק מההנחיות כללו איסור על שימוש במכשירי טלפון ניידים. כתוצאה מכך, חלק ניכר ממחבלי הארגון עברו להשתמש בטלפונים מוצפנים, מכשירי קשר וביפרים.

ניתן להעריך כי פיצוץ מכשירי הקשר שאירע היום ברחבי לבנון בצורה סימולטנית, נועד לגדוע את התקשורת המוצפנת בין הפעילים לבין עצמם - ובינם לבין שרשרת הפיקוד של ארגון הטרור, כך דווח בכאן חדשות.

מעל 1000 מחבלי חיזבאללה נפצעו ברחבי לבנון כתוצאה מפיצוצים של מכשירי קשר ניידים שנשאו על גופם. לפי מקורות ביטחוניים לבנוניים, הפיצוצים נגרמו מפריצה לרשתות התקשורת הפנימיות של חיזבאללה.

לאחר הפיצוצים, קרא ארגון הטרור לאנשיו לנטוש את מכשירי הקשר שלהם. גורם רשמי בחיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי פיצוץ מכשירי הקשר מהווה את פריצת האבטחה הגדולה ביותר עד כה.

גורמים ביטחוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מכשירי הקשר שהתפוצצו "נקנו על ידי חיזבאללה בחודשים האחרונים", לאחר פרוץ המלחמה. עוד נטען כי הם היו "מהדגם האחרון".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום