מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לא שרוף ולא יבש: ככה תחממו אורז בקלי קלות

את רוצה לחמם אורז מהמקרר אבל לא יודעת מהי כמות המים שיש להוסיף ועל איזו אש לשמור עליו כדי שישאר טרי ולח ולא יבש ושרוף. במקום להסתבך: הבאנו לך שיטה מהפכנית שכנראה לא הכרת קודם…

לא שרוף ולא יבש: ככה תחממו אורז בקלי קלות
אורז צילום: שאטרסטוק

פעמים רבות אנו מבשלות יותר אורז ממה שנצרך לארוחה הנוכחית, ומשאירות את השאר במקרר לארוחות הבאות. אך כשמגיע הזמן לחמם את האורז המבושל, אנו לעיתים נתקלות בבעיה – האורז התייבש והפך קשה או נשרף בזמן החימום. מה עושים במקרה כזה?

הפתרון הפשוט והיעיל ביותר הוא שיטת "הרתחה חוזרת באויר". במקום להשתמש בתנור או במיקרוגל, שעלולים לייבש את האורז או לשרוף אותו, השיטה הזו מבטיחה שהאורז יחמם באופן אחיד ויישאר לח ורך.

מה עליך לעשות?

  1. הכניסי את האורז המבושל שהתקרר למסננת גדולה.
  2. שפכי עליו מים רותחים מקומקום שרחת כרגע.
  3. תני לאורז לעמוד במסננת למשך כ-5 דקות, כדי שהמים יחדרו אליו ויחממו אותו.
  4. ניתן לחזור על הפעולה פעם נוספת או יותר.
  5. לאחר מכן, העבירי את האורז לקערה או לצלחת והגישי.

שיטה זו פשוטה ומהירה לביצוע, ומבטיחה תוצאה מעולה. האורז יהיה לח, רך ובטעים, בדיוק כמו כשהיה טרי מהתבשיל. בנוסף, היא חוסכת זמן ומאמץ, ולא דורשת שימוש בכלים נוספים כמו תנור או מיקרוגל.

למה שיטה זו עובדת כל כך טוב?

העיקרון מאחורי שיטת "הרתחה באויר" הוא פשוט – המים הרותחים מחדירים לאורז את הלחות שאיבד בזמן שהותו במקרר, ומחממים אותו באופן אחיד. בניגוד לשיטות אחרות, כמו חימום במיקרוגל, המים מחלחלים לתוך האורז ומבטיחים שהוא יחמם בצורה אחידה ולא יתייבש.

שיטה זו מתאימה לכל סוגי האורז המבושלים – אורז לבן, אורז חום, אורז מלא ואפילו אורז מלא בטעמים. היא גם יעילה לחימום אורז שהוכן מראש לארוחות הבאות או לארוחות קטנות יותר.

קול כבודה

art

 צבע אדום