מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דרמה פוליטית בפתח? דיווחים: גלנט יפוטר, סער יחליף אותו

על פי הדיווחים ראש הממשלה נערך לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט בתוך זמן קצר וסער מועמד להחליפו: "יש כבר טיוטות כתובות". בלשכת נתניהו מכחישים

דרמה פוליטית בפתח? דיווחים: גלנט יפוטר, סער יחליף אותו
גדעון סער/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

התקדמות משמעותית במגעים לצירופו של גדעון סער לממשלה בתמורה לתיק הביטחון. על פי הדיווחים ראש הממשלה נערך לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט בתוך זמן קצר וסער מועמד להחליפו. לפי עמית סגל, בלשכת נתניהו מכחישים. 

הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, יובל שגב הוסיף: בליכוד מעריכים כי הוסר הוטו של סביבתו הקרובה של רה"מ ממינוי סער לתיק הבטחון, וכי  המהלך אפשרי. נותרה שאלת התזמון - לפני או אחרי הנסיעה לאו"ם, וכפוף למצב הבטחוני.

העיתונאי בן כספית דיווח מפי כמה מקורות הבקיאים במגעים, כי יש כבר טיוטות כתובות. המתווכים הם השר יריב לוין ועו״ד מיכאל ראבילו. על פי המתווה הזה, סער יהיה שר בטחון ויחזור לליכוד. נתניהו יגיד שגלנט אינו שר בטחון התקפי ולכן הוא נאלץ להחליפו. גם אריה דרעי בתמונת המגעים, הוא מנסה להרחיב אותם ולצרף בחזרה גם את גנץ ואיזנקוט, כרגע אין לזה היתכנות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לדיווחים: "במשך חודשים ארוכים אני קורא לראש הממשלה נתניהו לפטר את גלנט, והגיע הזמן לעשות זאת באופן מיידי. חייבים הכרעה בצפון וגלנט הוא לא האיש המתאים להוביל את זה".

מוקדם יותר היום, אמר יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני בפתח דיון בוועדה כי "הייתה הצעה לממשלת אחדות, והיא ירדה מהפרק". 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום