מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מתחילות להתכונן: 5 עצות חשובות לפני שאת מתחילה לבשל לחג

התחלנו? עוד לא? אנחנו פה יחד איתכן במסע התארגנות שמח ורגוע לקראת ראש השנה! התארגנות מלאת חדווה ועשיה מאוחדת, שתביא אותנו אל החג שלוות ומוכנות יותר, פרקטית ונפשית

מתחילות להתכונן: 5 עצות חשובות לפני שאת מתחילה לבשל לחג
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

החג לא מדי קרוב אבל בכלל לא רחוק וזה בדיוק הזמן להתחיל להתארגן בנחת וברוגע באופן יעיל במיוחד.

הנה כמה עצות איתן נתחיל התארגנות נאותה ונעימה לחג:

  1. רשימות או לא להיות: אז כן, אולי זה קצת בנאלי ולא מחדש הרבה, אבל רשימות יכולות לעשות לנו סדר אמיתי. אם נדייק בחג+שבת מצפות לנו כשבע סעודות לפחות (לא כולל ארוחות ביניים) כדאי שתהי ערוכה עם כל המוצרים בבית, כדי לא למצוא את עצמך תקועה בלי מוצר חשוב שיעכב אותך מלבשל.
  2. פני מקום במקפיא כמה שאפשר: בבתים בהם יש מקפיא נוסף זה פשוט וקל יותר, את תודי לנו על הטיפ הזה! מקום פשוט יאפשר לך לאחסן באופן בטוח אוכל וסלטים המתאימים להקפאה לתקופה ארוכה. מה אפשר להקפיא? כמעט הכל! מלבד תפוחי אדמה. חצילים, סלטים מבושלים, כל תבשיל אפשרי, בשר ודגים, עוגות וקצפות.
  3. לכי על בטוח: אם את מארחת, אולי כדאי לא להתחיל עם מתכונים מסובכים או סוגי בשרים שאת לא בטוחה איך מתעסקים איתם. בכל מקרה, אם את מתחילה לבשל כבר השבוע את וודאי יכולה לנסות ולאפשר לעצמך להתפזר עם רעיונות וכמובן, אחרי שוידאת שיצא תבשיל מעולה – פשוט להקפיא אותו עד יום לפני.
  4. כפול ומחולק לתבניות: לכל סעודה כמעט, יש כפילות, מסימני הסדר שנחגוג פעמים ועד המנה האחרונה או השניצלים שאת מתכננת להגיש. הכי בטוח והכי חוסך זמן הוא להכפיל את הכמות שאת רגילה להכין. לבשל בסיר גדול כמות גדולה פי שתיים ולחלק לתבניות חד פעמי לשתי סעודות ובכל פעם לחמם על הפלטה תבנית אחת לפי הביקוש. (יש לחמם מספיק זמן לפני הסעודה על מנת לקבל אוכל חם ועסיסי. בדרך כלל שעתיים, לאחר הפשרה זה די והותר.
  5. תבניות בגדלים שונים ופתקים קטנים עם דבק וטוש ארטליין חזק: החליטי על סדר מועדף עלייך שבו תחלקי את התבניות המוכנות מראש, אפשר שאת כל הבשרים המבושלים תקפיאי באיזור אחד ואת העוגות באיזור שני, אבל אם את יכולה לתת לכל סוג אוכל גודל תבנית שונה, זה יסייע לך בשעת האמת לשלוף מהר ומאורגן יותר את מה שאת צריכה. למשל: עוגות נאפה ונקפיא בתבניות עגולות, את הסימנים בתבניות ח"פ קטנות ואת התוספות בתבניות בינוניות, וכן על זו הדרך.

קול כבודה

art

 צבע אדום