מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שר החוץ כינס דיון בעקבות משבר הטיסות עם מולדובה

בפגישה, בהשתתפות השר פרוש וח"כ רביבו, העלו עסקני חסידות ברסלב את מצוקת ביטול הטיסות במולדבה וסוכם כי משרד החוץ יבחן כיצד ניתן לסייע בהעברת ה'סלוטים' ליעדים אחרים במדיניות אירופה הגובולות באוקראינה

שר החוץ כינס דיון בעקבות משבר הטיסות עם מולדובה
אמירת תיקון הכללי בערב ראש השנה באומן צילום: שאטרסטוק

אחרי הפניות של רבני ועסקני חסידות ברסלב לגבי מצוקת הטיסות לאומן, כפי שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים',  היום (ראשון) הורה שר החוץ ישראל כ"ץ לכנס פגישה נרחבת על מנת לדון בפתרונות לנושא.

בפגישה השתתפו, שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ח"כ אליהו רביבו, מנכ"ל משרד החוץ, יעקב בליטשטיין, מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, שמעון אלבום, בכירי משרד החוץ בהם סמנכ"לית המשרד דנה בנבנישתי, שגריר ישראל במולדובה יואל ליאון, נציג בכיר מאיחוד ברסלב באומן המרכזים את הצרכים של כלל חסידי ברסלב בנסיעה לאומן, ויו"ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה.

הפגישה התקיימה בהמשך להיערכות הנרחבת של משרד החוץ לנסיעת הרבבות לאומן דרך מדינות המעבר הגובלות באוקראינה, בהיעדר טיסות ישירות לאוקראינה מאז פרוץ המלחמה, ובעקבות פניית השר פרוש לשר כ"ץ לבחון דרכים כיצד משרד החוץ יכול לסייע במשבר הטיסות למולדובה, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'.

בפגישה נידונו פתרונות שונים אשר העלו נציגי חסידות ברסלב וסוכם כי משרד החוץ יבחן כיצד ביכולתו לסייע. בין האפשרויות הנבחנות הן העברת מרבית הטיסות לרומניה, הונגריה ופולין, וכן הסדרה מול מולדובה לכניסת חלק מהטיסות דרכה למרות המצב.

גורמים במשרד החוץ מבהירים בעקבות הפגישה כי עדיין אין פתרון ובהנחיית השר כ"ץ נעשים מאמצים להסדיר את הנושא. עסקני חסידות ברסלב המעורים בפרטי הפגישה סיפרו על אווירה טובה ואופטימית: "אנחנו מצפים מכלל הנציגות החרדית להתערב לטובת פתרון המשבר", הוסיפו.

גורם בכיר באיחוד ברסלב אמר כי "הפגישה הייתה ברוח מאד טובה וכי הסכמנו בשם כל חסידי ברסלב להתאים את עצמנו לדרישות של משרד החוץ ולהעביר טיסות ליעדים אחרים, ולגבולות מסוימים שמצפים מאיתנו לעבור בהם כדי להקל על משרד החוץ, אבל אנו מצפים מהם בתמורה לפתור את הבעיה כי נכון לעכשיו עדיין אין פתרון".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום