מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פוטר הכתב שדיווח על "חטופים שיברחו לאיראן" הכתבות הוסרו מהאתר

פוטר כתב העיתון הבריטי שדיווח על "תוכנית להברחת חטופים לאיראן". העיתון היהודי הבריטי "ג'ואיש כרוניקל" הודיע כי פיטר את אילון פרי, עיתונאי עצמאי שפרסם לאחרונה דיווחים בהקשר של המלחמה בעזה

פוטר הכתב שדיווח על "חטופים שיברחו לאיראן" הכתבות הוסרו מהאתר
ציר פילדלפי צילום: אורן כהן, פלאש 90

העיתון היהודי הבריטי שדיווח על "תוכנית להברחת חטופים לאיראן" פיטר את הכתב שדיווח על כך. ה"ג'ואיש כרוניקל" הודיע כי פיטר את אילון פרי, עיתונאי עצמאי שפרסם לאחרונה דיווחים בהקשר של המלחמה בעזה בעיתון היהודי הוותיק בעולם: "דיווחיו הוסרו מהאתר, מתנצלים בפני קוראינו".

העיתון פרסם הצהרה בה כתב כי: "ה"ג'ואיש כרוניקל" סיים חקירה יסודית של העיתונאי העצמאי אילון פרי, שהחלה לאחר שהועלו האשמות על היבטים ברקורד שלו. למרות שאנו מבינים שהוא אכן שירת בצבא ההגנה לישראל, לא הסתפקנו בחלק מטענותיו. לכן הסרנו את הדיווחים שלו מהאתר שלנו וסיימנו כל קשר עם מר פרי".

עוד נמסר: "ה-Jewish Chronicle שומר על הסטנדרטים העיתונאיים הגבוהים ביותר בנוגע למידע שנוי במחלוקת, ואנו מצטערים מאוד על השתלשלות האירועים שהובילה לנקודה זו. אנו מתנצלים בפני קוראינו הנאמנים ובדקנו את התהליכים הפנימיים שלנו כדי שהדבר לא יחזור על עצמו".

כזכור בשבוע שעבר העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל' (Jewish Chronicle) התייחס לפרשת מסמכי חמאס המסולפים שהודלפו לתקשורת הזרה, ופורסמו בעיתון היהודי הבריטי הוותיק וכן ב"בילד" הגרמני, ומסר כי פתח בחקירה בנושא.

בסוף השבוע האחרון נפתחה חקירה פנימית בצה"ל כדי לנסות לברר מי עושה שימוש מניפולטיבי במסמכי שלל מסווגים של חמאס שנתפסו בעזה או בכאלה שרק לכאורה נלקחו מחמאס ומעביר אותם לתקשורת הבינלאומית כדי לנסות ולהשפיע על דעת הקהל בישראל בנושא עסקת החטופים.

הכתבה היא פרי עטו של כתב העיתון שמתהדר במקורות בביון הישראלי. אחד מהם סיפר לו שהסיבה האמיתית שבגללה חמאס לא יכול לשחרר חטופים היא כי רק "20 מהם נותרו בחיים בעזה", ורבים מהם מוחזקים כפותים סביב סינוואר כדי לשמש לו מגן אנושי. המשמעות: אין שום סיכוי לעסקה כי סינוואר לא יוותר עליהם, וממילא מדובר על הרבה פחות חטופים חיים מההערכה.

בווינט דווח כי הפרסום הזה עומד בניגוד חריף לכל מה שידוע למערכת הביטחון בישראל: הרבה יותר מ-20 נותרו בחיים, ולכל הפחות רובם הגדול אינם מוחזקים בצמוד למנהיג חמאס או בכלל בקרבה אליו כדי לשמש מגן אנושי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום