אלמוג בוקר: שוב: הדי הפיצוצים שנשמעים ברחבי הארץ - פעילות תקינה וחשובה של צהל ברצועת עזה. אם להיות יותר ספציפיים: גדוד צבר של גבעתי.
נוראי: כריות האוויר הקטלניות הרגו כבר 28 אנשים
בשבוע שעבר הוכרז מקרה המוות ה-28 בעקבות פיצוץ של כרית אוויר מתוצרת טקאטה, יותר מעשור לאחר שכריות האוויר הקטלניות התגלו לראשונה. בכריות אוויר מסוימות התגלה, מטען חומר הנפץ הזעיר שמותקן בכרית ועלול לספוג לחות, מה שמגדיל משמעותית את הפיצוץ
כריות האוויר הקטלניות של יצרנית החלפים היפנית טקאטה ממשיכות להרוג: לפי פרסומים בארצות הברית, בשבוע שעבר הוכרז מקרה המוות ה-28 בעקבות פיצוץ של כרית אוויר מתוצרת טקאטה, יותר מעשור לאחר שכריות האוויר הקטלניות התגלו לראשונה ולאחר שמיליונים מהן כבר הוחלפו.
לפי ה- NHTSA, הסוכנות האמריקאית לבטיחות בדרכים, בשנת 2018 נרשם מקרה מוות בתאונת דרכים בה היתה מעורבת מכונית מתוצרת הונדה שבה הותקנה כרית האוויר הקטלנית, אבל רק לאחרונה הושלמה החקירה בנושא שבעקבותיה נקבע שמדובר במוות כתוצאה מניפוח של כרית האוויר הפגומה.
הסיפור של כריות האוויר של טקאטה הוא סיפור שמוכיח כמה יצרן חלקים אחד יכול לסבך תעשיה שלמה: טקאטה הייתה אחת מיצרניות החלפים היפניות הגדולות בעולם וסיפקה כריות אוויר לעשרות יצרני רכב. ואולם בשנת 2009 התגלה לראשונה שכריות האוויר של טקאטה עלולות להרוג במקום להציל חיים: בכריות אוויר מסוימות, כך התגלה, מטען חומר הנפץ הזעיר שמותקן בכרית האוויר עלול לספוג לחות, מה שמגדיל משמעותית את הפיצוץ שמתרחש בתוך כרית האוויר. התוצאה היא שבמקום לנפח את כרית האוויר, הפיצוץ המוגדל עלול לפצוע ואף להרוג את מי שיושב מול כרית האוויר.
בארצות הברית זומנו עד כה כ-67 מיליון מכוניות של יצרנים שונים לריקול של כריות האוויר הקטלניות וגם בישראל זומנו מאות אלפי מכוניות של יצרנים רבים לצורך תיקון.