'בחדרי': בעקבות המצב בנושא הגיוס ושליחת הצווים, ובהם צווי מעצר לבחורים, ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין בקריאה נוקבת למנות בכל ישיבה ממונה שיהיה בקשר עם הבחורים ויספק להם את כל הסיוע הנדרש.
זו יצרנית הרכב ששוברת את ההבטחה שלה
אחרי פרסומיה של וולוו מלפני כמה שנים על כך שבשנת 2030 יהיה אפשר לרכוש רק וולוו חשמלית, היצרנית השוודית שבבעלות סינית, חוזרת בה
עולם הרכב החשמלי הוא עולם מורכב מאוד ויצרני הרכב הגדולים עברו בשנים האחרונות לא מעט טלטלות עם המעבר (הכפוי עליהם) לרכב החשמלי. בהתחלה האיחוד האירופי היה זה שהודיע כי בעוד כמה שנים כל המכוניות שיורשו להימכר בשטחו יהיו חשמליות בלבד ויצרני הרכב מצידם הגיבו בהתאם - כלומר הם ממש התחרו זה בזה מי יצהיר ראשון שהמכוניות שלו יהיו חשמליות בלבד.
וולוו הייתה אחת היצרניות הראשונות שהודיעו שאצלן יהיה רק רכב חשמלי ושנת היעד שהיצרנית הקציבה: 2030. אבל בין הצהרות ובין מציאות יש פער גדול: אחרי כל הפרסומים של וולוו מלפני כמה שנים על זה שבשנת 2030 יהיה אפשר לרכוש רק וולוו חשמלית, היצרנית השוודית שבבעלות סינית, חוזרת בה.
לפי פרסומים בעולם וולוו החליטה שבשנת 2030 היא כן תייצר רכבים היברידיים. וולוו לא נסוגה באופן מלא מהחזון שלה: לפי אותם פרסומים, הרוב המכריע של מכוניות וולוו כן יהיו חשמליות ונקיות לחלוטין, אבל מה לעשות, חלק יהיו כאלה שישרפו בנזין. למה וולוו עושה את זה? בגלל הביקוש או ביתר דיוק - העדרו.
בשנה הנוכחית שוק הרכב העולמי במיוחד באירופה השתנה והביקוש לרכב חשמלי צנח בחדות. וולוו פשוט הקדימה את המאוחר ויצאה מנקודת הנחה שבעולם לקראת 2030 ירצו רק חשמליות. אנחנו נכנסים לשנת 2025 וזה עדיין לא קורה והיצרנית לא רוצה להגביל את עצמה רק לרכב חשמלי.
לפי הפרסומים בעולם, מנכ"ל וולוו ג'ים רואין מסר: "אנחנו ממשיכים להחזיק בתפיסה שהעתיד שלנו הוא חשמלי, אבל עם זאת, ברור כי המעבר לחשמליות לא יהיה לינארי, והלקוחות והשווקים מתקדמים במהירויות שונות.
אגב, וולוו לא לבד ולצידה יצרניות גדולות ומשמעותיות יותר, לפחות מבחינת נפח המכירות, כמו פולקסווגן ופורד, מאטות ואף עוצרות יצור דגמים חשמליים ומפנות משאבי פיתוח מרכב חשמלי לדגמי בעירה פנימית. רגולציה זה נחמד אבל כוחות השוק חזקים יותר.