מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: המסמך שחושף את האסטרטגיה הזדונית של סינוואר במלואה

הפעלת מניפולציות על משפחות החטופים במטרה להפעיל לחץ על הממשלה, הטלת האשמה על ישראל בכל כישלון של המשא ומתן ושימוש בכוחות הצבאיים הערביים שיגיעו לרצועה כדי ליצור חיץ שיאפשר לחמאס לשקם את כוחותיו. ציר פילדלפי לא מוזכר במסמך כלל | האסטרטגיה של סינוואר נחשפת

דיווח: המסמך שחושף את האסטרטגיה הזדונית של סינוואר במלואה
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

עיתון "בילד" הגרמני חושף הבוקר (שישי) מסמך סודי של חמאס, ובו פירוט נרחב של האסטרטגיה המנחה את ארגון הטרור בניהול משא ומתן מול ישראל. המסמך, שנוסח באביב 2024, נמצא על גבי מחשב, אשר נתפס על ידי כוחות צה"ל ועל פי ההשערות, זה היה המחשב של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. 

תוכנו של המסמך מגלה כיצד ראשי ארגון הטרור מרמים את הקהילה הבינלאומית ומענים את בני משפחות החטופים בישראל, בניסיון מניפולטיבי לרתום אותם, בלי ידיעתם, לטובת האינטרסים של חמאס. 

במסמך הסודי מובלטים כמה היבטים מרכזיים, בהם מתכוון ארגון הטרור להתחשב בניהול משא ומתן. לדוגמה, מצוין כי יש לשמר את "היכולת של חמאס לפעול מול ישראל", "להתיש" את המנגנון הפוליטי והצבאי של ישראל ולשחוק את ישראל באמצעות לחץ בינלאומי. דווקא ציר פילדלפי שעומד בראש הכותרות בתקופה האחרונה, לא מוזכר במסמך כלל. 

על פי תוכן המסמך, שפורסם כאמור ב"בילד" הגרמני וצוטט ב"ישראל היום", אין ולא היה בכוונת חמאס לחתור לסיום מהיר של המלחמה. אף על פי שחמאס מודה בכך ש"היכולות הצבאיות שלו נחלשו", בראייתו אין שום צורך לשאוף להפסקת הלחימה במהרה, למרות הסבל של אוכלוסיית הרצועה.

בשונה מן ההצהרות של חמאס שמושמעות לצורכי פרופגנדה כלפי הקהילה הבינלאומית, בהן ממוחזרת הטענה ל"אלפי אזרחים פלשתיניים הרוגים", המסמך אינו מזכיר אותם ולו פעם אחת.

תוכני המסמך חושפים את הדרכים הערמומיות, בהן נעשה שימוש ציני בבני הערובה המוחזקים בידי ארגון הטרור כדי לשפר עמדות במשא ומתן ולהכריח את ישראל להתקפל. "יש להמשיך להפעיל לחץ פסיכולוגי על המשפחות של האסירים (כינוי לחטופים הישראלים), גם עכשיו וגם במהלך השלב הראשון (של שחרור החטופים במסגרת עסקה והפסקת אש), כדי שהלחץ הציבורי על ממשלת האויב יגבר".

חלק אחר במסמך הנחשף על ידי "בילד" מוקדש לשאלה כיצד להשפיע באמצעות מניפולציה על הקהילה הבינלאומית, כדי לקדם את שיקום הכוח הצבאי של חמאס: מנהלי משא ומתן מטעם חמאס יציעו "להציב כוחות צבאיים ערביים לאורך הגבול הצפוני והמזרחי" של הרצועה במטרה ש"הכוחות הצבאיים הערביים ישמשו חיץ שימנע מן האויב להיכנס לעזה לאחר סיום המלחמה עד שהחמאס יתארגן מחדש ויבנה שוב את היכולות הצבאיות שלו".

המסמך חושף גם את האופן שבו חמאס מתמרן את התקשורת בישראל ובעולם: בכל מקרה של כישלון משא ומתן יש להטיל את האשמה על ישראל. במקרה כזה, מנחה חמאס את אנשיו, יש לומר לאמצעי התקשורת שישראל דחתה את הצעת הפשרה שנוסחה על ידי ארצות הברית. אין זה משנה מה העובדות, עמדת חמאס תהיה שחמאס קיבל את העסקה ושהיא נפלה רק בשל "העקשנות הישראלית".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום