מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לאחר נאום מנכ"לית בצלם באו"ם דנון תקף "התעלמה מהחטופים"

מנכ"לית בצלם יולי נובק, שהשתתפה בדיון על החטופים באו"ם, אמרה כי "הממשלה מבצעת פשעי מלחמה מדי יום". השגריר דנון תקף את נובק: "ידעה מראש שהפיצה שקרים והתעלמה מהחטופים"

לאחר נאום מנכ"לית בצלם באו"ם דנון תקף "התעלמה מהחטופים"
דני דנון צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נשיאות מועצת הביטחון של האו"ם הביעה חשש בפני משלחת ישראל באו"ם, כי ישנה כוונה לעצור את מנכ"לית "בצלם" יולי נובק, לאחר הנאום שלה בדיון במועצת הביטחון בנושא החטופים אמש (רביעי) שעורר זעם רב בישראל והעלה גם קריאות ברשת לעצור אותה.

על פי הדיווח באתר Ynet, גורמים במועצה פנו למשלחת ישראל ואמרו שהגיעו אליהם ידיעות שיש כוונה לעצור אותה, והם חוששים מכך מאוד. שגריר ישראל באו"ם דני דנון השיב כי אין חשש למעצר שלה. "ישראל היא מדינה דמוקרטית, ומי שמפיץ שקרים נגד חיילי צה"ל ונגד המדינה בשם חופש הביטוי הקיים - יש גם חופש ביטוי לענות לו על השקרים האלה. היא ידעה מראש שהיא מפיצה שקרים ושיענו לה על זה", הבהיר דנון.

כזכור, נובק אמרה בנאום: "שישה חטופים הוצאו להורג כשכוחות ישראל התקרבו. מאות אלפי ישראלים הפגינו ברחובות, הם הבינו שממשלת ישראל לא רוצה להחזיר את החטופים בעסקה ולהמשיך במלחמה לנצח. מטרת הממשלה לקדם עליונות יהודית בכל חלקי הארץ. ישראלים רבים חיים בפחד, והממשלה מנצלת את זה ומבצעת פשעי מלחמה על בסיס יומי. ישראל מקדמת אג'נדה שהופכת את עזה למקום שאי-אפשר לגור בו. הקהילה הבינלאומית לא מנעה מישראל את המדיניות האכזרית בעזה ועכשיו זה מתרחב ליהודה ושומרון", אמרה.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, כתב כי זה מזעזע: "בזמן שהחטופים שלנו מוחזקים במנהרות טרור בתנאים תת אנושיים, חיזבאללה יורים טילים ללא הפסקה על הצפון, ובכל יום מבוצעים פיגועים כנגד יהודים על ידי פלסטינים ביהודה ושומרון, יולי נובק, מנכ״לית הארגון בצלם, הגיעה לתדרך את מועצת הביטחון בדיון בנושא החטופים. היא התעלמה מהחטופים שעדיין בעזה ובחרה להפיץ שקרים על מנת להסיט את הדיון ממצוקת החטופים".

דנון המשיך: "מעולם לא הבנתי כיצד היו יהודים ששיתפו פעולה עם הנאצים. אך נראה שגם היום יש כאלו שבוחרים לעמוד לצד מחבלים צמאי דם. יולי נובק תידרכה את המועצה במשך חמש דקות תוך שהיא מסיתה כנגד מדינת ישראל, מפיצה שקרים כמו ״השאיפה״ של ישראל לכבוש את עזה, מכנה אותנו מדינת אפרטהייד ומאשימה אותנו בפשעי מלחמה.

נראה שיולי שכחה מי היו אלו שבחרו לבצע פשעי מלחמה בבוקר שמחת תורה, תוך שהם רוצחים ילדים במיטותיהם. מדינת ישראל לא בחרה במלחמה הזו וחמאס הוא היחיד שצריך לשאת באשמה על כל המתרחש ברצועת עזה. אנחנו נעשה כל מה שנדרש על מנת להשיב את השקט והביטחון לאזרחים, על מנת להחזיר את החטופים הביתה ועל מנת שזוועות כמו ה-7/10 לעולם לא יתרחשו שוב".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום