מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אהוד ברק: "אני קובע בפסקנות שלא הייתה שום סרבנות"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק העיד בפני ועדת החקירה האזרחית, ותקף את נתניהו: "מנהיג ראוי לא נותן למדינה שהוא עומד בראשה להיחלש ככה, כשהוא מוזהר שוב ושוב בפני המשמעות של מה שהוא עושה"

אהוד ברק: "אני קובע בפסקנות שלא הייתה שום סרבנות"
אהוד ברק צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ראש הממשלה, הרמטכ״ל ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק העיד היום בפני "ועדת החקירה האזרחית", ותקף בין היתר את ראש הממשלה נתניהו על אחריותו למחדל שהוביל לטבח ה-7 באוקטובר. 

ברק התייחס לסרבנות של חלק ממתנגדי הרפורמה טרם פרצה המלחמה, ואמר: "אני קובע בפסקנות שלא הייתה שום סרבנות. זה תעלול שנועד להכפיש את המחאה. אלה מתנדבים, מה שהם הודיעו שהם ישעו את התנדבותם אם וכאשר יופר החוזה". 

"איזה חוזה? החוזה הבסיסי בין לוחם ובין ממשלה דמוקרטית. החוזה אומר שאנחנו מוכנים להיהרג בשירות ממשלה שאנחנו חולקים על כל עמדותיה, לא הצבענו בשבילה, אבל היא ממשלה שנבחרה בצורה לגיטימית. אנחנו לא מוכנים להיהרג בשירותו של דיקטטור... אני מוכרח להודות שאני גאה בכל האנשים האלה, היות שזו לא התלבטות פשוטה, אנשים שמחוברים עמוקות למה שהם עושים, והודיעו שהם משעים את התנדבותם ברגע שיבינו שיש בפועל דיקטטורה", הוסיף. 

ראש הממשלה לשעבר ברק המשיך בעדותו: "מראש אמרתי אל תדאגו למלחמה. כבר אז העלו מה יהיה במלחמה. הם יהיו הראשונים לרוץ לקוקפיטים, למקלדת הסייבר, ולהיכנס ללחימה. הם אלה בדיוק שאחים לנשק במרכז התמונה שמילאו את החלל שהשאירה הממשלה בחוסר התפקוד שלה. ברור שלהיחלשות הנגלית של החברה הישראלית כתוצאה משנה של מחלוקת ומאבק נגד דיקטטורה יש השפעה על הצורה שיריבינו תופסים את מדינת ישראל ואת יכולותיה". 

"אבל השאלה היא מי אחראי לזה, ואני קובע חד משמעית שמי שאחראי לזה זה מי שמניע את שרשרת הנסיבות, מי שמחליט ליזום הפיכה משטרית בניגוד לכל הבטחותיו במערכת הבחירות ובניגוד לצורך האמתי של ישראל".  

עוד הוסיף: "מי שאחראי הוא מי שעמד בראש, במקרה הזה ראש הממשלה, לצדו לוין ורוטמן, ואולי עוד כמה אנשים ברקע מקהלת, אבל הם הרבה פחות אחראיים ממי שמבצע את זה בסוף מבחינה שלטונית. אלה האחראים, ולא אזרחים שלא מוכנים לקבל את חילול ערכי מגילת העצמאות ואת הניסיון לרסק את שלטון החוק".

ברק תקף את נתניהו: "מנהיג ראוי לא נותן למדינה שהוא עומד בראשה להיחלש ככה, כשהוא מוזהר שוב ושוב בפני המשמעות של מה שהוא עושה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום