מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הכירו: הכלים חדשניים שפיתח השירות המטאורולוגי לחיזוי מזג אוויר חריג

בעקבות הקיץ החם ביותר בהיסטוריה: השירות המטאורולוגי מציג כלים טכנולוגיים מתקדמים לחיזוי והתרעה לציבור הרחב

הכירו: הכלים חדשניים שפיתח השירות המטאורולוגי לחיזוי מזג אוויר חריג
אילוסטרציה צילום: unsplash

במסגרת סיור מקצועי שקיים משרד התחבורה בשירות המטאורולוגי הישראלי, קיבל מנכ"ל משרד התחבורה סקירה מקיפה על שינויי האקלים והשלכותיהם, במטרה להבטיח היערכות נכונה של המשרד ושל חברות התשתית של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

מנהל השירות המטאורולוגי, ד״ר עמיר גבעתי הציג בפני המנכ"ל כלים חדשים שיסייעו לחברות התשתית במשרד התחבורה להיערך בצורה מיטבית לשינויי האקלים ויאפשרו חיזוי והתרעה מפני התפתחות גלי חום, גשמים כבדים והצפות. הכלים החדשניים כוללים שימוש נרחב ביכולות AI, תרחישי ייחוס ואמצעי ניווט מתקדמים לסקטור התחבורה.

בין היתר הוצגה בפני המנכ"ל אפליקציית IMSOFA, ראשונה מסוגה בעולם, שפותחה על ידי השירות המטאורולוגי. האפליקציה מתריעה על הצפות ופגעי מזג אוויר בנתיבי תחבורה ובמסילות רכבת והיא נגישה לכל הגורמים הרלוונטיים, לרשויות המקומיות ולציבור הרחב. שימוש באפליקציה זו עשוי למנוע אסונות כפי שאירעו בעבר עקב שיטפונות פתע. בשבועות האחרונים הושק שירות חדש באתר השירות, הכולל מבזקים והתרעות בזמן אמת.

מנכ"ל משרד התחבורה הנחה את השירות המטאורולוגי לבחון דרכים שיתריעו בפני הציבור על סכנות מזג אוויר בזמן אמת בהתאם למיקום גיאוגרפי ומסלולי נסיעה. זאת, באמצעות עדכונים שוטפים לטלפון הסלולרי.

כמו כן, הנחה המנכ"ל את השירות לבצע תירגול יזום כהיערכות למצבי מלחמה ותרחיש עלטה, ולגבש נוהל קבוע לנושא. "מטרתנו היא למנוע מצב שבו אירוע ביטחוני יצטרף לאירוע מזג אוויר קיצוני שישבש את מערכות התחבורה בישראל", אמר המנכ"ל, והוסיף כי מכ"ם מזג האוויר, שהיה מושבת לתקופה ארוכה מחוסר תקציב, הופעל מחדש עם פרוץ המלחמה ביוזמתה של השרה רגב לאחר שהצליחה לגייס עבורו תקציב מיוחד, מתוך אותה תפיסה שמידע מוקדם יכול להציל חיי אדם.

המנכ"ל בן זקן קיבל סקירה מקיפה על פעילות השירות המטאורולוגי בתחומי התעופה, הספנות והחקלאות, וכמובן בתחבורה היבשתית. במהלך הסיור הועלה לאוויר בלון מזג אוויר היחיד בארץ, המספק נתוני חיזוי של מזג האוויר במשך היום בין השאר גם עבור התעופה והנמלים וגורמי הביטחון השונים.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום