מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רבני עדת תימן: "הגאון רבי דוד יוסף הוא המועמד הראוי לתפקיד הרב הראשי"

עם ההחלטה על המועד בו יתקיימו הבחירות לרבנות הראשית, יוצאים רבני עדת תימן במכתב תמיכה יוצא דופן במועמד המוביל לתפקיד הראשון לציון הגאון רבי דוד יוסף • חבר המועצת הגאון רבי שלמה מחפוד אף שוחח עם הגר"ד והודיע כי, "הוא המועמד שלנו לתפקיד החשוב"

רבני עדת תימן: "הגאון רבי דוד יוסף הוא המועמד הראוי לתפקיד הרב הראשי"
הגר"ד יוסף והגר"ש מחפוד צילום: באדיבות המצלם

עם הכרזת ועדת הבחירות לרבנים הראשיים על המועד הסופי בו יתקיימו הבחירות לרבנות הראשית, יוצאים רבני עדת תימן במכתב תמיכה יוצא דופן במועמדותו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף שליט"א למשרת הראשון לציון והרב הראשי הספרדי. בין הרבנים החתומים על מכתב התמיכה בולטים שמותיהם של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלמה מחפוד, הגאון רבי פנחס קורח, הגאון רבי יצחק רצאבי, הגאון רבי יפת טיירי ועוד.

עם ההחלטה שהתקבלה היום על מועד קיום הבחירות שוחח חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלמה מחפוד עם המועמד המוביל למשרת הראשון לציון והרב הראשי הספרדי הגאון רבי דוד יוסף, ובירכו וחיזקו לקראת החודש הקרוב. הרב אף כתב מכתב תמיכה חד משמעי בנוסף למכתב עליו חתמו גדולי חכמי תימן. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגאון רבי שלמה מחפוד אמר למקורביו: "תפרסמו בשמי שהרב דוד יוסף הוא המועמד שלנו, והוא הראוי ביותר ויש לסייע בעדו". חבר המועצת אף הטריח עצמו לשוחח עם כמה מחברי הגוף הבוחר שיתמכו במועמדותו של הגאון הגדול רבי דוד יוסף. 

כמו כן, הגאון רבי פנחס קורח מזקני פוסקי עדת תימן ורב קהילות בני התורה נפגש השבוע במעונו עם הגאון רבי דוד יוסף בירכו וחיזקו במועמדותו לתפקיד החשוב וברכו בחום " שתזכה להמשיך את מורשת מרן זצוק"ל וזכות אבות תעמוד לך". ובמכתב תמיכתו כתב "וברא כרעא דאבוה הינו המועמד לישב על כסאו וכבר סמך ידו עליו והמפורסמות אינם צריכות ראיה".

הגאון רבי יצחק רצאבי, ממנהיגי ומורי ההוראה של יהדות תימן, יצא מגדרו במכתב תמיכה מיוחד בו חיזק את הרב דוד יוסף "יהי ה' עמו להגדיל תורה ולהאדירה" כתב הגר"י רצאבי במכתבו. "וכשם שאין צריך להעיד על אור השמש היוצאת ומאירה בצהריים, תורתו מכרזת עליו גם שבע"פ וגם שבכתב בספריו הרבים, סדרת חיבורים 'הלכה ברורה".

עוד מגדולי רבני תימן שהביעו את תמיכתם בגאון רבי דוד יוסף הם רה"י הגאון רבי יפת טיירי מזקני רבני תימן, הגאון רבי שלום צדוק רבה של בני עייש, הגאון רבי שלמה צדוק רב מרכז העיר ב"ב, הגאון רבי אברהם אריה רבה של ק"ק תורה והוראה, הגאון רבי מאיר מוגרבי ראש ישיבת כנסת ישראל הגדולה באשדוד, הגאון רבי הלל הלוי אב"ד אלעד, הגאון רבי יצחק מועלם אב"ד ביתר, הגאון רבי יורם סירי אב"ד מודיעין עילית, הגאון רבי נתנאל זכריהו רב ק"ק עדן, הגאון רבי יהוידע גדסי רב ק"ק תנא דבי אליהו בעמנואל ועוד עשרות רבני קהילות מרחבי בארץ שגם הצטרפו לקריאתם.

יצוין כי תמיכת כלל רבני עדת תימן מעידה על האמון הרב שהם נותנים בגאון רבי דוד יוסף להוביל את הרבנות הראשית לישראל ולהביא בשורה נאמנה לכלל הציבור.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום