מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בכיר בחמאס: בלי נסיגה מפילדלפי, נצרים ומעבר רפיח - אין עסקה

חליל אל-חיה, סגנו של יחיא סינוואר, התייחס בריאיון ברשת אל-ג'זירה לתנאים של חמאס לעסקת חטופים, וציין: "אנחנו לא מעוניינים לנהל משא ומתן על התנאים החדשים של נתניהו, החלטנו שלא לוותר על ההצעה מ-2 ביולי"

בכיר בחמאס: בלי נסיגה מפילדלפי, נצרים ומעבר רפיח - אין עסקה
פעילות הכוחות במרכז הרצועה צילום: דובר צה"ל

ברקע רצח ששת החטופים והמחאות הנרחבות בישראל בקריאה לעסקה, סגנו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר ח'ליל אל-חיה אמר לאל-ג'זירה: "ללא נסיגה ישראלית מציר פילדלפי, מפרוזדור נצרים וממעבר רפיח - אין הסכם".

"אנחנו לא מעוניינים לנהל משא ומתן על התנאים החדשים של נתניהו, החלטנו שלא לוותר על ההצעה מ-2 ביולי. תגובת נתניהו למסמך שהציג הנשיא ביידן הייתה התחמקות ולאחר מכן - הטלת תנאים חדשים", אמר. 

ח'ליל אל-חיה הוסיף: "בכל אחד מהסעיפים, נתניהו הציב תנאי חדש שמשבש את המסמך, כולל פילדלפי ונצרים. אני חוזר ואומר: אם לא ישוחררו האסירים הפלסטינים, תיפסק המלחמה, הצבא הישראלי יסוג, בעיקר מפילדלפי - אין הסכם. המכשולים כעת גדולים. נתניהו חייב לדבוק במה שסוכם, והאמריקנים חייבים לחייב את ישראל במה שהציעו".

עוד המשיך: "שאלנו את המתווכות ביום חמישי על מה הן הסכימו במהלך השבועיים האלו, והן ענו שלא הגיעו לכלום עם ישראל ושביקשו ממנה לפתח פתרונות לכל הסוגיות השנויות במחלוקת. אך המשא ומתן היום נסוב סביב התנאים החדשים של נתניהו. מצב זה בלתי מתקבל. הודענו בבירור למתווכות שהארגון מקיים את החלטתו מ-2 ביולי שהתבססה על המסמך הישראלי שאימצו האמריקנים. אין ביכולתנו להמשיך להסתובב סביב אותה נקודה ולהתחיל בכל יום משא ומתן חדש, בעוד שישראל לא רוצה להגיע להסכם".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום