מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מעמד סגולת רינה של תורה למען אלפי הרווקים והרווקות בט"ו באב בעמוקה • גלריה

הלילה שלהם – יאיר לבשורת מזל טוב: המונים התאספו בעמוקה בשעת חצות הלילה של יום ט"ו באב, לביצוע סגולת רינה של תורה שהפכה לפלא המדהים ולסוד של עולם השידוכים היהודי בשנים האחרונות | למרות המצב, קהל ההמונים קיים את הסגולה והתפילה המיוחדת יחד עם תיקון הרש"ש וסדר פדיון נפש על ידי המקובלים למען מציאת בן זוג בזאת השנה | דמעה, צעקה ותפילה בעמוקה – וזה הזמן להעיף עין על מדור המאורסים!

מעמד סגולת רינה של תורה למען אלפי הרווקים והרווקות בט"ו באב בעמוקה • גלריה
מעמד מיוחד צילום: רינה של תורה

ליל הישועה הפלאי של אלפי רווקים ורווקות הפך השנה לפלאי ומיוחד עוד יותר כשהוא סוחף אלפים: המעמד הגדול וסגולת רינה של תורה התקיים בליל יום שני האחרון עד השעות הקטנות של הלילה ברחבת קבר התנא רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה, בהשתתפות קהל ענק של המוני מתפללים שלמרות האזעקות והחרדה מנפיצות המצב בצפון, התכנס למעמד התפילה מתוך ביטחון ואמונה כשליחי קודש לפעול למען ישועת עם ישראל.

סגולת רינה של תורה מהווה קרן אור לאלפי רווקים ורווקות בזכות 'יום הישועה' הפלאי של ט"ו באב בזכות  מעמד הסגולה של רינה של תורה המתקיים באישון הלילה על ציון התנא רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה. 

בהוראת רבותינו שליטא על אף המצב הבטחוני המעמד התקיים אך במתכונת מצומצמת מתמיד עקב בעיות אישורי השהיה במקום מצד הרשויות. המעמד התקיים לאור תאורות חירום, דבר שהוסיף לאווירת ההתעלות במקום.

את המעמד פתח והנחה ראש רשת הכוללים רינה של תורה הגאון רבי חיים יוסף שטיגל שליטא שסיפר בהתרגשות גדולה כי זו השנה השמינית שהמעמד מתקיים כאן במקום הקדוש הזה ומעולם לא פסק גם בשנת הקורונה וגם שהרשות המקומית הערימה קשיים לאחר אסון מירון זכינו לעלות מניין מצומצם בראשות רבותינו והנה גם השנה על אף החששות שהיו לאחר שנועצנו ברבותינו שליט"א הורונו כי מעלת ורוממות התפילה במקום הזה לא ניתן להשיגה במקום אחר וכל המשתתפים הם בגדר שלוחי מצווה שאינם ניזוקין, ואכן אווירת האמונה והבטחון הורגשה היטב בהתעוררות הגדולה של הציבור ובמשך זמן התפילה שהתארכה יותר מכל שנהואכן אווירת האמונה והבטחון הורגשה היטב בהתעוררות הגדלה של הציבור ובמשך זמן התפילה שהתארכה יותר מכל שנה

לסדר התפילה ניגש המשגיח הגאון רבי בנימין פינקל שדיבר במעלת היום טו באב שהוא עת רצון גדול לתפילה שבו פסקו  מתי מדבר  מלמות כי בשנה האחרונה התפללו מקירות ליבם ולכך נושעו. הקהל הענק התייפח בבכי בשאגה שנשמע במרחב ההר כולו, מרחב שרגיל בימים אלו להדי מטחי טילים ואזעקות. רגעי השיא היו כאשר לפני התיבה עוברים בסדר התפילה מרן המשגיח רבי בנימין פינקל שליט"א ואחריו מרן ראש הישיבה רבי שרגא שטינמן והגאון המקובל רבי מרדכי ליבר הלוי כהן שליט"א.

לפרק קיט ואותיות קרע שטן ניגש הגאון רבי צבי יהודה אדלשטין שליטא בבכי ותחנונים כאשר כל הקהל גועה איתו בבכי והביא ממה שקיבל במסורת מאביו הקדוש זצוקל איך צריך לבקש כשנמצאים על יד ציונו של התנא הקדוש כשהוא סוחף את הקהל כולו לבכי והתעוררות נרגשת. "באנו לכאן לבקש עלינו רחמים. עם ישראל נמצא במצב נורא ובכאב אדיר. מצפים לישועת אחינו שבצרה ובשביה ואנו חלק מן הכלל. הנה ראו את העוני שלנו, את הכאב, של הורים שהלב שלהם נשבר מפרשת השידוכים. עוד שם יורד, עוד אחד, זה פשוט דבר שאי אפשר להתרגל אליו. מונחים לפני שמות...משפחה אחת וחמישה שמות של מצפי ישועה, זעק הגאון רבי צבי יהודה וסחף את ההמונים בבכי אדיר ללא מעצור.

המעמד האדיר ננעל בקבלת עול מלכות שמיים ע"י ראש הכוללים הגאון רבי ליבר הלוי כהן שליט"א בזעקה שקרעה את דממת הלילה והגיעה עד כסא הכבוד, כאשר קהל המשתתפים מציין כי תפילה נרגשת ומרוממת שכזו לא זוכה מעולם.

עם סיום המעמד עבר הקהל לקבל את ברכת רבותינו למזל טוב, כשהקל פורץ בשירה של תקווה שתהא השעה שעת רחמים, כשהקהל עובר להתברך על ידי גדולי התורה לישועה במזל טוב, בזאת השנה.

על אף המורכבות הביטחונית והחששות המוקדמים, ב"רינה של תורה" מסכמים בסיפוק רב את הצלחת המעמד ומצביעים על הנס הגלוי בקיום מעמד תפילה באיזור רגיש לילה שזכה ללילה של שקט מאזעקות ויירוטים. "זכינו לקיים דברי צדיק במעמד מרגש ומחזק, אומרים ב"רינה של תורה", "כל מי שהיה במעמד התפילה, וראה ושמע את הדמעות וההתרגשות, הרגיש בחוש ששערי השמיים נפתחים לקול השוועה האדירה שנשמעה בהם לישועת המצפים להקמת בית בישראל, ובס"ד נשמע ונתבשר בשורות טובות בקרוב". מפת המאורסים של השנה הקרובה שורטטה שם בלילה הזה. זה הזמן לעקוב ולראות את השמות עוברים בשמחה למאורסי השנה החולפת. אתם תופתעו ממה שידוע כיום בכל עולם הישיבות והסמינרים: רינה של תורה – מפתח הזיווגים שבדור הזה. מזל טוב.

 

art

 צבע אדום