מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פרחאן קאדי אותר באקראי ע"י צוות שייטת 13 שפעל במנהרה

הניו יורק טיימס מדווח כי פרחאן אל-קאדי, נמצא במקרה במהלך מבצע לתפיסת רשת מנהרות של חמאס מתחת לדרום עזה. צוות שייטת 13, סרק את המנהרות כאשר להפתעת הכוחות הם מצאו את החטוף בכוחות עצמו, ללא שומרים

פרחאן קאדי אותר באקראי ע"י צוות שייטת 13 שפעל במנהרה
נחיתת המסוק בבית החולים סורוקה עם פרחאן צילום: דובר צה"ל

ה'ניו יורק טיימס' מפרסם פרטים חדשים מחילוץ פרחאן אל קאדי שנחטף ב-7 באוקטובר.

לפי גורמים ששוחחו עם העיתון, כוחות מיוחדים מצאו את אל-קאדי במקרה בזמן שסרקו רשת מנהרות של מחבלי חמאס. אל-קאדי נמצא בכוחות עצמו, ללא שומרים, בחדר במרחק של כ-25 מטרים מתחת לאדמה, וחולץ ללא קרב. 

גורם ששוחח עם ה"ניו יורק טיימס", אמר כי הלוחמים שמצאו את קאדי חששו תחילה כי הוא פעיל חמאס, אך הבינו שמדובר בחטוף ישראלי. הם אמרו כי הוא נראה חלש ובתת-תזונה, והיה חלש אפילו כדי לטפס בכוחות עצמו מהמנהרה.

לא ברור אם במבצע לשחרור אל-קאדי היו הרוגים, אך לא היו דיווחים על הפצצות אינטנסיביות בעזה מהסוג שקדמו לניסיונות אחרים לחלץ חטופים חיים.

דורון קדוש דיווח בגל"צ כי לא מדובר בפעולת חילוץ שהייתה מתוכננת מראש - מה שיכול להסביר את התמונה שפורסמה של הרמטכ"ל הרצי הלוי, שקיבל עדכונים על חילוץ החטוף מהמסוק בדרכו לבקעת הירדן - ולא עקב אחר הפעולה מהבור בקריה או מחפ"ק המבצעים של השב"כ.

לפי שני מקורות ביטחוניים ששוחחו עם גלי צה"ל, אל-קאדי יצא בעצמו מידי שוביו, וכך הגיע אל כוחות צה״ל שאיתרו אותו וחילצו אותו מתוך המנהרה. לא ברור עדיין באילו נסיבות הוא הצליח להימלט, ייתכן ששוביו חוסלו או נמלטו - אבל ניתן לספר שהוא יצא לבדו.

כזכור במבצע של צה"ל והשב״כ חולץ היום החטוף פראחן קאדי, בן 52 מרהט, אשר נחטף על ידי ארגון הטרור חמאס לרצועת עזה ב-7 באוקטובר. החטוף חולץ על ידי לוחמי צה״ל מיחידת שייטת 13, חטיבה 401, יהל"ם ולוחמי שב״כ, תחת פיקוד אוגדה 162, במבצע חילוץ מורכב בדרום הרצועה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום