מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תומכי חמאס השחיתו משרדי עיתון גרמני בגלל "סיקור פרו ישראלי"

פעילים פרו-פלסטינים מרחו בצבע את מערכת העיתון הברלינאי ה'טאגסשפיגל'. העיתון שנחשב מאוזן יצא בחריפות נגד טבח ה-7 באוקטובר, אך לא חושש מביקורת על ישראל כשרואה לנכון. על המערכת נכתב באדום ״התקשורת הגרמנית הורגת״

תומכי חמאס השחיתו משרדי עיתון גרמני בגלל "סיקור פרו ישראלי"
הוונדליזם על משרדי העיתון צילום: Philipp Blanke

במהלך הלילה פרו-פלסטינים מרחו בצבע את מערכת העיתון הברלינאי ה'טאגסשפיגל', ציירו עליו משולש אדום הפוך - סימבול חמאס מוכר בגרמניה - וכתבו באדום ״התקשורת הגרמנית הורגת״. יש להניח שהמחאה היא כנגד סיקור פרו ישראלי כביכול מטעם מערכת העיתון.

דב גיל-הר מדווח בכאן חדשות, כי בעיתון אומרים הבוקר כי מדובר בחלק מרשימה ארוכה של התקפות והפחדות כנגד העיתונות החופשית שעליהן מתלוננים העיתונאים בגרמניה זה תקופה ארוכה.

מדובר בעיתון שהוקם ב 1945 על חורבות ברלין, עיתון מקומי שיוצא כל בוקר, בעל התפוצה הגדולה ביותר בין היומונים של בירת גרמניה (כ-102,000 עותקים).

להבדיל מעיתוני אקסל שפרינגר שעיתונאיהם חתומים על סעיף תמיכה בישראל, בטאגסשפיגל הדבר לא קיים, והוא ידוע כעיתון מאוזן שכמובן יצא בחריפות נגד טבח ה-7 באוקטובר, אך לא חושש מביקורת על ישראל כשרואה לנכון. עורכו הראשי, שטפן אנדרס קאסדורף - חבר בדירקטוריון אגודת ידידי יד ושם בגרמניה.

עיתונאי 'טאגסשפיגל' פיליפ בלנק כתב ברשת X: "בלילות, אידיוטים פרו-פלסטינים תקפו את בניין המערכת שלנו עם מריחת צבע. נכנסנו לרשימה הארוכה של התקפות והפחדות נגד העיתונות החופשית עליה דיווחנו שוב ושוב".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום