מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

יותר מ-1.2 מיליון מנות של חיסון הפוליו הגיעו לעזה

יותר מ-1.2 מיליון מנות של חיסון נגיף הפוליו הגיעו לעזה ביום שני, לחסן יותר מ-640,000 ילדים פלסטינים ולבלום התפרצות פוטנציאלית של הנגיף, כך מסרו האו"ם ורשויות הבריאות בעזה

יותר מ-1.2 מיליון מנות של חיסון הפוליו הגיעו לעזה
חיסון נגד פוליו, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

מאמץ נרחב לחסן יותר מ-640,000 ילדים פלסטינים בעזה ולבלום התפרצות פוטנציאלית, כך מסרו האו"ם, ישראל ורשויות הבריאות בעזה. יותר מ-1.2 מיליון מנות של חיסון הפוליו הגיעו לעזה ביום שני.

החיסונים הגיעו לאחר שהמקרה הראשון של הנגיף בשטח הרצועה מזה 25 שנים התגלה בתחילת החודש.

ארגון הילדים של האו"ם, מסר כי הארגון מספק את החיסונים בשיתוף עם ארגון הבריאות העולמי, סוכנות האו"ם המסייעת לפלסטינים, אונר"א (חלק מעובדי הסוכנות התגלו כמחבלים) וארגונים נוספים. גורמים רשמיים של אונר"א אמרו שהם מקווים לספק את החיסונים הראשונים לילדים בעזה כבר ביום שבת הקרוב.

אבל הקמפיין יהיה "מבצע קשה מאוד והצלחתו תהיה תלויה מאוד בתנאים בשטח באותה עת", אמר סם רוז, בכיר בסוכנות, ל'ניו יורק טיימס'.

משרד הבריאות בעזה אישר כי החיסונים הגיעו לעזה וכי נערכות הכנות לחיסון ילדים מתחת לגיל 10. לא ברור איך יהיה אפשר לחלק את החיסונים במרכזים רפואיים בעזה, במיוחד לאחר שהאו"ם הודיע אתמול כי הפעולות ההומניטריות נעצרו לזמן מסוים לאחר שהצה"ל הורה על פינוי דיר אל-בלח, שם הסוכנות מקיימת את פעילותה המרכזית.

יותר מ-3,000 אנשים יהיו מעורבים בנתינת החיסונים, כשליש מהם מאונר"א. צוותי בריאות ניידים יעזרו לספק את החיסונים למקלטים, למרפאות ובתי ספר, אך הודגש כי נדרשת הפסקה הומניטרית כדי שהורים וילדים יוכלו לפגוש עובדי סיוע רפואי.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בהצהרה, כי החיסונים הועברו לעזה דרך מעבר הגבול כרם שלום. הקמפיין יתנהל בתיאום עם צה"ל "כחלק מההפסקות ההומניטריות השגרתיות" שישראל מקיימת, אשר יאפשרו לפלסטינים להגיע למרכזי חיסונים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום