מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בין היעדים של נסראללה הלילה: מטה המוסד ובסיס 8200 בגלילות

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מאות מטרות טרור של חיזבאללה. בישראל מעריכים כי חיזבאללה תכנן לירות כ-6,000 רקטות וכטב"מים, בין היעדים מרחב גלילות, מטה המוסד והבסיס של יחידה 8200

בין היעדים של נסראללה הלילה: מטה המוסד ובסיס 8200 בגלילות
שר הביטחון יואב גלנט ב-8200 צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

חיזבאללה תכנן לפגוע במרחב גלילות בו נמצא מטה המוסד ובסיס 8200, ישראל יירטה ושיבשה את התכנית. ארגון חיזבאללה הגיב מוקדם יותר היום: "תקפנו שני יעדים מרכזיים בצפון תל אביב שנודיע עליהם בהמשך". גורם ביטחוני מבהיר: לא היו פגיעות במרכז, בניגוד לטענות חיזבאללה.

המידע ההתרעתי, שהושג על ידי גורמי המודיעין הישראלי, אפשר לצה"ל הלילה להנחית מכת מנע על אלפי קני שיגור של רקטות מסוגים שונים, כולל רקטות מדויקות במספר מצומצם מלבנון, שאמורים היו לפגוע במטרות צבאיות אסטרטגיות של ישראל באזור המרכז כולל גוש דן. לאחר מכן, יירט צה"ל כטב"מים שהיו בדרכם מלבנון דרומה, ונועדו לפגוע במטרות במרכז הארץ.

 

התקיפה במרחב צילום: דו"צ

רון בן ישי מדווח ב-Ynet כי אין אישור עדיין לידיעה שחיזבאללה התכוון לפגוע גם במסלולי ההמראה והנחיתה בנתב"ג, אבל מדיווחים זרים עולה שזו הייתה אחת המטרות, בנוסף לבסיסים אחרים של צה"ל באזור המרכז. מדובר במספר מצומצם של בסיסים כאלה. מתקפת המנע של צה"ל שיבשה את תוכניות חיזבאללה לפתוח במתקפת רקטות וכטב"מים.

עוד דווח, כי מספר המטרות שנבחרו באזור המרכז היה מצומצם וכולן היו מטרות צבאיות מתוך כוונה ברורה של חיזבאללה, כנראה על פי דרישת האיראנים למנוע מלחמה כוללת.

כזכור, צה"ל פתח לפנות בוקר במתקפת מנע בלבנון ו-100 מטוסי קרב תקפו אלפי משגרים. חיזבאללה שיגר בתגובה רקטות וכטב"מים לישראל וחלק מהם יורטו, אך חלק פגעו ישירות בבתים בעכו ובמקומות נוספים בגליל המערבי.

מתקפת המנע יצאה לדרך לאחר שבצה"ל זיהו היערכות מוגברת של חיזבאללה בדרום לבנון למתקפה על העורף הישראלי באמצעות אלפי רקטות, טילים, כלי טיס לא מאוישים ורחפנים, הדרג המדיני אישר מתקפת מנע.

ב'וואלה' דווח כי חיזבאללה הופתע מהיכולת של חיל האוויר הישראלי והמערך ההגנה האווירי לזהות את האיומים, ולתקוף ולהשמיד אותם באחוזים גבוהים. ניתן להעריך כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מקיים כעת הערכת מצב עם חברות ציר הרשע בראשות איראן. 

 

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום