מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חליוה בבכי בטקס הפרישה: "רוצה לבקש סליחה בשמי ובשם אמ"ן"

חליוה ביקש סליחה בשמו ובשם אמ"ן בטקס הפרישה וקרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית. ראש אמ"ן הנכנס בינדר: "הכישלון הצורב יהיה חקוק בעצמותיי". הרמטכ"ל הלוי: "הוא האיש הנכון לתפקיד"

חליוה בבכי בטקס הפרישה: "רוצה לבקש סליחה בשמי ובשם אמ"ן"
האלוף בינדר צילום: דובר צה"ל

הערב (רביעי) התקיים טקס החלפת ראש אמ"ן, שבו נכנס לתפקידו אלוף שלומי בינדר במקומו של אלוף אהרון חליוה שכשל בשבעה באוקטובר קשות. חליוה הודיע על התפטרותו בחודש אפריל האחרון. הטקס שנערך בגלילות והיה אמור להתקיים כבר בתחילת החודש, אך נדחה בגלל חיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר בלבנון.

ראש אמ"ן היוצא אמר בנאום ראשון מאז 7 באוקטובר: "לא עמדנו בשבועת קדושתנו. עשיתי הכל כדי להיות חייל נאמן של צה"ל ומדינת ישראל. זכיתי זכות שאין גדולה ממנה לשרת את מדינת ישראל ואזרחיה. באותה שבת לא עמדנו במשימה החשובה ביותר עליה אנו אמונים מתן התרעה למלחמה. האחריות העליונה לכישלון אגף המודיעין מוטלת על כתפיי. החלטתי לסיים את תפקידי ולפרוש מצה"ל היא הנורמה עליה חונכתי ועליה גידלתי וחיכנתי דורות רבים של לוחמים ומפקדים והיא המצופה מהצועדים קדימה והמסתערים בראש".

הוא הוסיף: "אפשרות התרחבות המלחמה עדיין עומדת על הפרק. החזרת חטופים ומיטוט חמאס יעדי המלחמה עליהם אנו פועלים. תחקרנו בחודשים האחרונים באמ"ן את הסיבות והפערים שהביאו אותנו ל-7 באוקטובר במאות שעות תחקור כחלק מחובתנו המקצועית ללמידה ולשיפור. נכון להקים ועדת חקירה ממלכתית כדי לחקור באופן יסודי ועמוק את מכלול הסיבות והגורמים שהובילו למלחמה, כדי שזה לעולם לא יקרה שוב - למען ילדינו והדורות הבאים".

בהמשך אמר בבכי: "כל מה שעשיתי היה למענכם. איבדתי פקודים רבים בשירותי, רק אותי במקרה לא השיג אותי הכדור. אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו, ובשעה שאני נפרד מצה"ל לבקש סליחה. בשמי ובשם כל אמ"ן, אני מבקש סליחה".

מחליפו האלוף בינדר אמר: "אני מקבל הערב את הפיקוד על האגף בחרדת קודש. הכישלון הצורב שהמלחמה החלה בעקבותיו, והמחיר הכבד מנשוא ששילמנו, יהיו לעד חקוקים בעצמותיי. עם זאת אסור לנו להרפות ואסור לנו לוותר. עלינו להקדיש את מאמצינו להשבת מאה ותשעה החטופים ברצועת עזה. זוהי משימה לאומית ומוסרית, עליונה ודחופה".

הרמטכ"ל הלוי אמר על האלוף בינדר הנכנס: "בדקנו את עשייתך בשבעה באוקטובר, לאורך ולרוחב, ומצאנו בה תבונה ואחריות, יושרה ובחינה עצמית. בחרנו בך כי אמ"ן תמיד צריך מפקד מאוד מתאים, והיום אף יותר מתמיד. אתה האדם הנכון לתפקיד המאתגר והחשוב כל כך עבור מדינת ישראל".

 

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום