מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נציג נטורי קרתא לאיראנים: "אנחנו לא מקבלים את קיומה של ישראל, רוצה לפגוש את חמינאי"

ישראל דוד וייס מי שמייצג את אנשי "נטורי קרתא", ארגון יהודי אנטי-ציוני שטוען שהם "הקול האותנטי של היהדות והמייצג האמיתי של דת ישראל", התראיין לתקשורת האיראנית ואמר: "איננו מכירים בקיומה של ישראל ורואים בהם עיוות מוחלט של הדת שלנו"

נציג נטורי קרתא לאיראנים: "אנחנו לא מקבלים את קיומה של ישראל, רוצה לפגוש את חמינאי"
ישראל דוד וייס צילום: באדיבות המצלם

מאז תחילת מאי, כאות מחאה נגד המלחמה בעזה, התקיימו באוניברסיטאות אמריקאיות הפגנות אנטישמיות נגד ישראל, כמו בשנות ה-60 נגד מלחמת וייטנאם. האייתוללה חמינאי, מנהיג המהפכה האסלאמית, פנה במכתב לסטודנטים פרו-פלסטינים בארצות הברית, ושיבח אותם על כך. ישראל דיוויד וייס דובר הקהילה היהודית האנטי-ציונית האמריקאית, התראיין לתקשורת האיראנית, ושיבח את המפגינים.

הוא נשאל: מנהיג המהפכה פנה לאחרונה במכתב לסטודנטים מפגינים באמריקה ואמר להם שהם "עומדים בצד הנכון של ההיסטוריה", מה דעתך על זה?

"הופתעתי מאוד מהמכתב הזה. זהו מכתב מדהים ומבשר על שינוי. אני חושב שהמכתב הזה נתן הרבה עידוד לסטודנטים באמריקה וברחבי העולם. הם רוצים לשמוע עידוד ותלמידים צריכים עידוד. כוחות הביטחון אינם מאפשרים הקמת אוהלים. הם מואשמים באנטישמיות ומסולקים על ידי המשטרה שרוצה לפזר אותם. כל אחת מהמדינות עושה את השיטות שלה כדי למנוע את הקמת ההפגנות הללו".

עוד אמר: "אנו אסירי תודה למנהיג הגדול על המכתב היפה הזה. אני אשמח לפגוש אותו באופן אישי על זה, זה מדהים כמה אנחנו דומים".

המראיין השווה בין דאעש לציונות: מנהיג המהפכה כתב בעבר מכתב שהופנה לבני הנוער באירופה ובאמריקה, בתקופה שבה התקפות דאעש התרחשו בכל רחבי אירופה, כי דאעש אינו מייצג את האסלאם.

"בעצם, כתנועת "נטורי קרתא" שהיא ארגון היהודים האנטי-ציוניים והקול האותנטי של היהדות והמייצג האמיתי של דת זו, איננו מכירים בקיומה של ישראל ורואים בהם עיוות מוחלט של הדת שלנו" טען וייס, "הם משתמשים בסמלים של היהדות כולל מגן דוד, בעוד שזה מנוגד לחלוטין ליהדות. היהדות לא מאפשרת ליהודים לקבל ריבונות לעצמם, והיא בוודאי לא עושה זאת בהריגה ובגניבה, ולקיחת אדמת פלסטין ניסיון לחזור ולהקים ריבונות, שהיא נגד הדת היהודית".

הוא הוסיף: "הקרקע של הציונים נגנבה וכל זהותה של ארץ ישראל נגנבה על ידי הציונים ששוב משתמשים בכיסוי היהדות".

וייס שיבח את חמינאי: "חיה כאן קהילה יהודית ברפובליקה האסלאמית של איראן, והם נהנים מחופש ופולחן, והם מקיימים מנהגים יהודיים, ואין לחץ עליהם. זה  מה שאומר המנהיג הגדול; אנחנו לא נגד היהודים ואנחנו נגד המשטר הציוני וישראל".

הוא טען כי "לצד הרג פלסטינים, הם הכו באכזריות יהודים חרדים. הקהילה החרדית מדוכאת שם נורא. כפי שניתן לראות בתמונות, הם היכו נערים ונערות על כך שלא הלכו לצבא. ניתן לראות תמונות של זקן וילד מוכים על ידי חיילים".

וייס סיפר כי סבתא שלו "מפלסטין". ו"סבא שלי מהונגריה". הוא אמר כי השניים התחתנו כשהסבא הגיע לארץ ישראל. "סבתא שלי עדיין בחיים ומספרת מהתקופה ההיא שהיו לה יחסים טובים עם שכניה הפלסטינים והמוסלמים ולא היו בעיות בכלל עד שהגיעו הציונים וניסו לקחת את האדמה. עד אז לא היו בעיות. אחרי 1967, סבא שלי חווה חוויות רעות ואמר שהוא לא יכול לחיות תחת הכיבוש ועזב שם". (וייס מתעלם מרציחות שביצעו פלסטינים ביהודים הרבה לפני 1967).

וייס המשיך: "הקהילה הזו עדיין שם. כולם אנטי ציונים. כל החבורה עדיין מתנגדת מאוד לכיבוש. הם נמצאים בפלסטין הכבושה בירושלים ועדיין מתגוררים בה. יש להם דגלי פלסטין והם תולים אותם. המשטרה באה להוריד אותם, ויש סכסוך עם משטרת ישראל בנושא הזה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום