מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עשרות מפגינים מחוץ ללשכת הגיוס בירושלים

עשרות קיצונים מפגינים מחוץ ללשכת הגיוס בירושלים, במחאה על צווי גיוס שניתנו לבחורי ישיבות. למקום צפויים להגיע מאות מפגינים נוספים בשעות הקרובות. חברי בד"ץ העדה החרדית והפלג הירושלמי צפויים להשתתף

עשרות מפגינים מחוץ ללשכת הגיוס בירושלים
פרשים ליד לשכת הגיוס צילום: מוטי פרץ

עשרות מפגינים חרדים הגיעו הבוקר (רביעי) להפגין מול לשכת הגיוס בירושלים במחאה נגד הניסיון לגייס בחורי ישיבה.

ההפגנה נערכת לאחר שצה"ל זימן להיום עשרות בני ישיבות לצו ראשון בלשכת הגיוס בירושלים. המפגינים מתעמתים עם שוטרים בניסיון לפרוץ את המחסומים.

גם 'העדה החרדית' הצטרפה להפגנות לאחר שבועות ארוכים בהם 'הפלג הירושלמי' הוביל את ההפגנות מול לשכות הגיוס ומאות מפגינים נוספים צפויים להגיע. כ-100 מפגינים נמצאים כעת במקום. גם חברי בד"ץ העדה החרדית והנהגת הפלג הירושלמי צפויים להשתתף.

"עקב המשך ניסיונות הצבא לגייס בכפייה בחורים חרדיים לצבא השמד, כאשר לראשונה מאז קום המדינה שולחת המדינה צווי גיוס ללא יכולת ערעור ודיחוי, ובכוונתה להביא גם מחר ללשכת הגיוס בירושלים בעל כורחם בחורי חמד יקרים מקבלי הצווים בניגוד לאמונתם", נכתב אתמול בקריאה מצד מארגני ההפגנה.

בסוף השבוע האחרון רבים מ'הפלג הירושלמי' הפגינו מחוץ ללשכת הגיוס בטבריה אליה זומנו עשרות חרדים לצו ראשון. במקום התפתחו עימותים עם המשטרה שניסתה לפנות את המפגינים. 19 מפגינים נעצרו. בפלג הירושלמי האשימו את המשטרה בעצירת אוטובוסים שהיו בדרכם מהמרכז לטבריה עם מאות מפגינים עליהם והורתה לנהגים לחזור.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום