אלמוג בוקר: גורם ישראלי מאשר: ״אנחנו תוקפים בתימן, החותים ישלמו מחיר כבד״.
את המכונית הזאת רק האנשים העשירים בעולם יכולים לקנות
מאיבאך היא החטיבה של מרצדס שמתמחה בפיתוח של מכוניות יוקרה שמתחרות לא באאודי או ב.מ.וו, אלא ברולס רויס. ומאיבאך לקחה את האס אל של מרצדס כפרויקט אישי - היא הינדסה אותה מחדש
איזו מכונית פתוחה, מה שנקרא "קבריולה" קונים האנשים העשירים בעולם? התשובה, רק ליודעי דבר, היא "מרצדס אס אל", מכונית הספורט הפתוחה של היצרנית שמיוצרת מאז שנות החמישים, כשמדי כמה שנים מרצדס מקפידה להציג דור חדש ומדהים יותר.
אבל מתברר שבעולם לא חסר עשירים (לא אנחנו) ולכן מרצדס החליטה לייצר מכונית שתהיה "יותר". כלומר יותר טובה, יותר מהודרת, יותר מפוארת מ"סתם" מרצדס אס אל שיש לשכנים העשירים. לשם כך מרצדס גייסה את חברת "מאיבאך". מאיבאך היא החטיבה של מרצדס שמתמחה בפיתוח של מכוניות יוקרה שמתחרות לא באאודי או ב.מ.וו, אלא ברולס רויס. ומאיבאך לקחה את האס אל של מרצדס כפרויקט אישי - היא הינדסה אותה מחדש כך שתתאים למולטי מיליונרים שבשבילם מרצדס אס אל היא מכונית פשוטה.
הדבר הראשון הוא השם: למכונית כבר לא קוראים מרצדס אס אל, עכשיו קוראים לה "מאיבאך אס אל מונוגרם". אבל השינוי לא רק בשם: קודם כל המנוע. זהו מנוע מוכר של מרצדס בנפח 4.0 ליטרים, פשוט בגלל שלא צריך יותר מכך. אבל יש לו צמד מגדשי טורבו שמסייעים לו להפיק 585 כוחות סוס שמזניקים את האס אל ל-100 קמ"ש תוך 4.1 שניות. המהירות המרבית היא 260 קילומטרים צנועים לשעה.
ההנעה כפולה והכוח עובר דרך תיבת הילוכים בעלת תשע מהירויות. אבל אלה רק הנתונים הטכניים, מה שחשובה זה כל מה שבפנים. קודם כל העור- עור נאפא בצבע לבן בתפירה ידנית כמובן. מכסה המנוע שונה וכולל סמל מרצדס מודגש ועומד, כמו במכוניות מרצדס של פעם, הגריל הקדמי עטוי כרום ומואר והחלק הפנימי של הפנסים מצופה בחומר שמעניק לתאורה צבע זהוב. גם מסגרת השמשה כמובן בציפוי כרום.
חישוקי הגלגלים הייחודיים לדגם הם בקוטר 21 אינץ' והגג הנפתח עשוי בד שמיועד לדכא כניסה של רעשים. הפנסים האחוריים כמובן יחודיים למאיבאך והכי מעניין: אין מושב אחורי בכלל. כמה היא עולה? אנחנו לא יודעים כי מרצדס לא פרסמה מחיר, אבל מחירה של אס אל "רגילה" עולה בישראל מעל מיליון וחצי שקלים, כך שיש בהחלט לאן לשאוף.