מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בתום מבצע לילי בחאן יונס חולצו גופותיהם של שישה חטופים הי"ד

קיבוץ ניר עוז הודיע על מותו של אברהם מונדר הי"ד בן ה-79, שנחטף לעזה בשבעה באוקטובר | בקיבוץ נירים עדכנו כי גם גופות יגב בוכשטב ונדב פופלוול הי"ד הושבו לישראל | בקיבוץ ניר עוז עדכנו על החזרת גופתו של יורם מצגר וחיים פרי הי"ד

בתום מבצע לילי בחאן יונס חולצו גופותיהם של שישה חטופים הי"ד
חמשת הנרצחים שגופותיהם הושבו צילום: באדיבות המשפחה

יותר מעשרה חודשים אחרי שנחטף בטבח 7 באוקטובר, יחד עם אשתו, בתו ונכדו היחיד שחזרו בעסקה בנובמבר האחרון, עודכנה משפחת מונדר כי אברהם מונדר בן ה-79 נרצח בשבי. אחיינו סיפר בכאן ב' כי נמסר להם כי צה"ל חילץ את גופתו ממנהרה בחאן יונס, והשיב אותה לשטח ישראל. גם קיבוץ נירים הודיעה על החזרת גופות נרצחים. גופות יגב בוכשטב ונדב פופלוול, חברי הקיבוץ שנרצחו, חולצו מעזה והושבו לישראל. קיבוץ ניר עוז הודיע על החזרת גופת יורם מצגר הי"ד.

אברהם הי"ד, בן 79, גר בניר עוז למעלה מ-50 שנה, לחם ונפצע במלחמת ששת הימים. היה המחסנאי המיתולוגי של מפעל נירלט בקיבוץ, ונחשב כחבר קיבוץ אהוב, חרוץ, נאמן וזמר מוכשר במקהלת אשכול. אברהם נחטף יחד עם אשתו רותי, בתם קרן והנכד שלו אוהד – שלושתם שוחררו בעסקת הפעימות לאחר 50 ימים בשבי. בנו רועי, נרצח ב-07.10.

יורם מצגר, נחטף בשבת השבעה באוקטובר ונרצח בשבי. יורם היה בן 80, חבר קיבוץ ניר עוז. עבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך. חבר ביקב הקיבוץ. אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. אשתו, תמר (תמי) מצגר, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה.

יגב בוכשטב (35) נחטף בבוקר 7 באוקטובר מקיבוץ נירים יחד עם אשתו רימון (36), ששוחררה בסוף נובמבר בעסקת החטופים הראשונה לאחר 53 ימים בשבי. הקשר עם הוריו של יגב, שמתגוררים בסמוך לבני הזוג, נותק בשעות הבוקר של 7 באוקטובר בעוד הם מסתתרים גם הם בממ"ד. כעבור כמה שעות, כשאביו של יגב הגיע לדירת בנו וכלתו בליווי כוחות צבא, הוא מצא אותה ריקה עם קליעים על הרצפה. בחודש שעבר הודיע צה"ל למשפחתו כי יגב נהרג ברצועת עזה בזמן פעילות צה"ל בחאן יונס, וגופתו מוחזקת בידי חמאס.

נדב פופלוול, בן 51, נחטף מקיבוץ נירים. בקיבוץ סיפרו כי היה אדם שקט ורגיש, איש מחשבים מחונן, חובב ספרים ומדע בדיוני. בן ואח מסור ודוד אוהב. נדב נחטף מממ"ד ביתו יחד עם אימו חנה פרי, ששוחררה לאחר 49 ימים בשבי. אחיו הבכור רועי נרצח בשבעה באוקטובר. סרטון של נדב פופלוול מהשבי הופץ ב-11 במאי, ובו הוא נראה כשהוא סובל מחבלה בפניו. חודש לאחר מכן קבע צה"ל שפופלוול נהרג בחאן יונס, ייתכן שכתוצאה מאש צה"ל.

גם גופת חיים פרי חולצה, פרי נחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז במהלך אירועי ה-7 באוקטובר ונהרג בשבי החמאס, חיים יובא למנוחות בקיבוץ בו חי ופעל כל חייו, מוקף במשפחתו וקהילתו.

חיים היה בן 80, אב לחמישה ילדים וסב ל-13 נכדים. יזם, הומניסט, פעיל שלום, ומייסד גלריית הבית הלבן. ביום הטבח בקיבוץ, חיים הצליח להציל את אשתו אסנת בטרם נחטף בעצמו. הוא שרד בתנאים בלתי אנושיים במנהרות החמאס במשך חודשים, עד שנרצח באכזריות בשבי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום