מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

משרד התחבורה מצמצם פעילות קווי תח"צ שפעלו בשבת

משרד התחבורה מצמצם פעילות עשרות קווי תחבורה ציבורית שפעלו בשבת קודש רח"ל. הקווים פעלו במשך שנים רבות וזאת ללא שום תועלת היות ולא היה בהם נוסעים. עסקנים ורבנים מברכים את סגה"ש אורי מקלב

משרד התחבורה מצמצם פעילות קווי תח"צ שפעלו בשבת
סגן השר אורי מקלב בכניסה לישיבת הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד התחבורה צימצם באחרונה קווי אוטובוס שפעלו בשבת במשך שנים. כך פורסם הבוקר בעמוד השער של העיתון דה מרקר. העיתון הכלכלי טען כי בכך משרד התחבורה פועל בניגוד לסטטוס קוו ופוגע בשירות. במקביל, המשרד — בראשות סגה"ש אורי מקלב — מתגבר קווי אוטובוס בין מוקדים חרדים. כתבו.

דה מרקר בדק את רשימת הקווים שצומצמו - אחד הקווים שצומצמו הוא קו 446 בין באר שבע לירושלים, שמופעל בידי אגד בסופי שבוע. עד לא מזמן היו נעשות בקו חמש נסיעות לפני צאת השבת, והנסיעה הראשונה הייתה מתחילה ב–18:15, בכל עונות השנה (ללא תלות בשעת יציאת השבת). כיום יש רק שתי נסיעות כאלה — ב–18:40 וב–18:55. קו 446 עובר בקריית גת ובקריית מלאכי, ומשרת נוסעים רבים, ובהם סטודנטים.

קו נוסף שנסיעותיו בשבת צומצמו בסיעתה דשמיא הוא קו 36 מאור יהודה לתל אביב, המופעל בידי מטרופולין. עד לפני כחודש, הקו היה פעיל מ–18:00 בשבת, וכיום הוא מתחיל לפעול רק ב–21:00. כמו כן, בשבועות האחרונים בוטלה הנסיעה לפני צאת השבת של קו 532 מרמת השרון לתל אביב, שמופעל בידי מטרופולין. לפי אתר מטרופולין, כיום הקו מבצע נסיעה אחת במוצ"ש, ב–21:20. לפי משרד התחבורה, קו זה פעל בשבת רק בתחילת המלחמה. 

בעיתון טענו כי ביטול או צמצום של תדירות הקווים שפעלו בשבת הוא "סיפוח זוחל" שמבצע משרד התחבורה. המשרד גם צימצם עבודות תשתית במיזמי תחבורה, שהיו מתקיימות זה שנים בשבתות — למשל, העבודות לחיבור גשר מסילת 431 התקיימו בלילות אמצע השבוע.

בינתיים, השירות לציבור החרדי מקבל חיזוק — בזכות תוספת תקציבית של כ–100 מיליון שקל בכספים קואליציוניים שקיבל מקלב עבור "תוספות שירות" לקווים בין מוקדים חרדיים בלבד.

המשרד התחיל לתגבר בשבוע שעבר את שירות האוטובוסים לחרדים בשל חופשת "בין הזמנים" של בני הישיבות, הנמשכת עד 3 בספטמבר, על חשבון צמצום תדירות של קווי אוטובוס לציבור הכללי. התקציב שנועד לשיפור השירות של קווי האוטובוס בקרב הציבור הכללי, כ–400 מיליון שקל, הוסט למימון תוכנית הנחות בתעריפי התחבורה הציבורית.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום