מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פיצוץ המטען בתל אביב אירע באמצע תפילת ערבית: "היה נס גדול"

תושב ותיק בשכונה בתל אביב, חשש שמדובר בפיגוע. אתמול הגיע לשם כמה דקות לאחר הפיצוץ. "אם לא הייתי נכנס, לא הייתי עומד כאן היום" סיפר. הפיצוץ קרה באמצע תפילת ערבית, ורק בקומה התחתונה בבית הכנסת נכחו 80 איש

פיצוץ המטען בתל אביב אירע באמצע תפילת ערבית: "היה נס גדול"
זירת הפיגוע צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פיצוץ מטען החבלה אתמול ברחוב לח"י בדרום תל אביב, שבו נהרג גבר כבן 50 שנשא מטען חבלה, זעזע את תושבי האזור. מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר אמר בזירה כי ההרוג אינו "אזרח תמים", ושהוא נשא מטען חבלה. לדבריו, יש סבירות כי מדובר אולי בפיגוע, ובשל כך מעורב גם שב"כ בחקירה.

עובד בעיריית תל אביב שגר באזור הפיצוץ סיפר ל-Ynet: "הייתה פה כמו מדי יום תפילה ערבית ומנחה, באזור שמכנס 120 איש במבנה. הפיצוץ קרה באמצע תפילת ערבית, ורק בקומה התחתונה בבית הכנסת נכחו 80 איש. אם הוא היה נכנס לבית הכנסת, זה אירוע שהיה יכולים להיות לו השלכות לאומיות. היה פה נס גדול".

בן, תושב ותיק בשכונה, חשש שמדובר בפיגוע. לדבריו, הוא מרבה לפקוד את בית הכנסת הסמוך למקום הפיצוץ, והיום הגיע לשם כמה דקות לאחר הפיצוץ. "אם לא הייתי נכנס, לא הייתי עומד כאן היום", אמר. גם הוא לא בטוח אם מדובר בפיגוע או באירוע פלילי. "רק לפני שבוע חיסלו מישהו בשכונת התקווה עם מטען חבלה, אבל אני חושב שזה מחבל", אמר.

אליאור דגני, שגר ברחוב בועז הסמוך, סיפר לווינט: "שמעתי את הפיצוץ ולא הבנתי מה זה. אחרי זה הגיעו כוחות משטרה, נבהלתי, וחשדתי שזה אירוע, ויכול להיות שמדובר מחבל או פיצוץ מטען חבלה ברכב. ככל הנראה התברר שזה מחבל, חושדים בו".

אילנית אדרי גרה סמוך למקום סיפרה גם היא לווינט: "לא שמעתי את הפיצוץ כי הפעלתי מוזיקה באוטו, חשבתי שאולי מדובר בעבודות בכביש. אבל כשזה קורה מתחת הבית אני מאבדת את זה, איזו חרדה. אני בהלם, כולי רועדת".

כזכור אתמול בשעה 20:04 התקבל דיווח במוקד מד"א על משאית שהתפוצצה ברחוב לח"י בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א דווחו על גבר כבן 50, שנהרג. פראמדיק במד"א ניצן פארג' סיפר: "נקראנו למקום עקב אזרחים ששמעו פיצוץ עז. כשהגענו ראינו את המשאית עולה באש ולידה גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. לאחר בדיקות רפואיות הוא היה ללא דופק ונשימה, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

באירוע נפגע גבר אחר, בן 33 שעבר במקום על קורקינט חשמלי, שנפצע באורח בינוני עם חבלות בגפיים ובחזה מרסיסים. צוות מד"א שהגיע לזירה פינה אותו לבית החולים איכילוב

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום