מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טרגדיה בלתי נתפסת: נפטר האברך שחלה אחר חתונתו

הגאון הצעיר רבי חנניה יום טוב ליפא גרוס מאשדוד, נפטר בגיל 26, והותיר אחריו אלמנה מרוסקת ובת אחת שתעלה בקרוב לכתה א' • מאז חלה הספיק להקליט ב'קול הלשון' 272 שיעורים של התחזקות באמונה • הרבי מבעלזא הגדיר אותו בתקופה כמי ש"מחיה עצמו באוהלה של תורה" • דמות פלאית שהייתה ואיננה

טרגדיה בלתי נתפסת: נפטר האברך שחלה אחר חתונתו
הרב גרוס ז"ל צילום: באדיבות המצלם

אשדוד החרדית דומעת וכואבת את לכתו בדמי ימיו של הגאון הצעיר רבי חנניה יום טוב ליפא גרוס שיחי', בן הרב משה יצחק גרוס, וחתנו של הרב ישי הכט. 

הרב גרוס נפטר לאחר מחלה קשה, והוא בן 26 בלבד, וזאת, לאחר שחלה בסמוך לנישואיו. 

לעזרה לאלמנה ויתומה שעולה לכיתה א' הקליקו כאן>>>

מיד אחרי החתונה החל להתלונן על כאבים עזים בגב ובצוואר, ולאחר תקופה קצרה נבדק ואובחן עם המחלה הממארת רח"ל. הגידול היה סמוך לעמוד השדרה הצווארי, והטיפולים המייסרים שקיבל אכן הצליחו לדכא את המחלה לזמן מה, אבל היא שבה והתפרצה שוב ושוב. 

במהלך שש השנים שהתמודד עם המחלה זכה וזיכה את הרבים במאות שיעורי תורה שהקליט ב'קול הלשון', ושנשא בפני קהל בהזדמנויות שונות, בעודו מתמודד עם ייסורי השאול במחלקה האונקולוגית. 

היה נוהג לבוא לכולל האברכים, גם כשהיה מתייסר בייסורים קשים ומרים. ואף בימים האחרונים לחייו, כשבסמוך לאשפוז האחרון שלו, שנמשך ימים בודדים, עוד למד עם חברותא בביתו לאחר שלא עמדו לו כוחותיו ללכת לכולל באותו יום. תוך כדי לימוד השתעל והקיא דם, אבל לא הסכים לסגור את הגמרא ולשכב לנוח – הוא המשיך ללמוד בשארית כוחותיו מספר שעות נוספות. 

הרב גרוס היה סמל ודוגמה ללימוד בכל מצב, וגם הרופאים בבית החולים הפיגו בשבחו וציינו שנדיר למצוא אדם שנמצא בכזה מצב גופני ורפואי קשה, שלא נותן למחלה להשפיע על סדר היום שלו, והוא ממשיך ללמוד ולעסוק בתרה בכל כוחו למרות המחיר העצום שהדבר דרש ממנו.
 
קרובי המשפחה מספרים שכשנולדה בתו הראשונה, שנה אחר חתונתם, הוא לא היה נוכח במקום. רעייתו שתחי' ילדה את בתם בבית החולים 'אסותא' באשדוד, בזמן שהוא היה מאושפז במחלקה האונקולוגית של בית החולים 'שיבא' בתל השומר.

הבת, חווי הקטנה, עולה בתחילת שנת הלימודים הקרובה לכתה א', היא נשארה בתם היחידה של הוריה. 

מאז ועד עתה, אשתו, האלמנה הטרייה, לא הלכה לעבוד. היא נשארה פנויה ככל יכולתה כדי לסעוד את בעלה במיטת חוליו, שוב ושוב הגיעה איתו לבית החולים, שוב ושוב ישבה לצדו כשהטיפולים שרפו את גופו וייסרו אותו, היא תמכה ועודדה, ובמקביל השקיעה את כל כולה בגידול הילדה, שנולדה לאבא חולה. 

בעקבות הטרגדיה הנוראה מבקשים רבני אשדוד מהציבור הרחב, תושבי העיר וכל יהודי בעל לב, להושיט עזרה לאלמנה המרוסקת וליתומה הצעירה, אין להן כלום, לא דירה ולא רכוש, לא חסכונות ולא פיקדונות. עוד לפני שהספיק להסדיר חשבון בנק ולחתום 'ערבים', כבר חלה, הוא לא יכול היה להיכנס ל'ערבים' או לכל מסלול של ביטוח חיים או ביטוח משכנתא. חייבים לעזור להן, כדי שיוכלו להתקיים בכבוד ולשקם את עצמן אחרי הטרגדיה הנוראה. 

זה הזמן לחוס על היתומה הצעירה, יתומה שהכירה את אביה רק לאחר שכבר חלה. ילדה שמהרגע שנולדה כבר נועדה להיות יתומה קטנטנה. 
בואו נעזור לה, נסייע לה, כדי שתוכל לגדול בצורה בריאה ושלווה, שלפחות מכאן ולהבא לא תצטרך לסבול את צער היתמות, לפחות לא בהיבט הגשמי.

לעזרה לאלמנה ויתומה שעולה לכיתה א' הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום