מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אפשרויות והמלצות לצריכת דגים בריאה

כשזה מגיע לבחירות מזון מזינות, דגים הם המרכיב העיקרי כמעט בכל תפריט תזונתי מוקפד, אבל עם המגוון העשיר של סוגי הדגים הזמינים, חשוב להבין אילו אפשרויות הן הטובות ביותר, ובחלק זה של המאמר נציג את אפשרויות הדגים המובילות המציעות את היתרונות התזונתיים הגדולים ביותר

אפשרויות והמלצות לצריכת דגים בריאה
דגים צילום:  CHATGPT 

סוגים רבים של דגים נחשבים למזונות מזינים ביותר שמספקים יתרונות חשובים של מקורות מצוינים לחלבונים איכותיים, ויטמינים ומינרלים, ושפע חומצות שומן אומגה 3, אבל חשוב להבין שלא כל סוגי הדגים זהים, כך שיש להבין איך לבצע בחירות מושכלות כדי למקסם את היתרונות. מאמר זה בוחן את האפשרויות הטובות ביותר לצריכת דגים, לצד המלצות מעשיות לשילוב טונה או סוגי דגים אחרים בתזונה.

אפשרויות הדגים הטובות ביותר

כשזה מגיע לבחירות מזון מזינות, דגים הם המרכיב העיקרי כמעט בכל תפריט תזונתי מוקפד, אבל עם המגוון העשיר של סוגי הדגים הזמינים, חשוב להבין אילו אפשרויות הן הטובות ביותר, ובחלק זה של המאמר נציג את אפשרויות הדגים המובילות המציעות את היתרונות התזונתיים הגדולים ביותר.

טונה: דג פופולרי הידוע בגיוון ובטעמו העשיר, מה שהופך אותו למרכיב עיקרי בתפריטים רבים ברחבי העולם, עם המנה הפופולרית האהובה על כל כך הרבה אנשים: קציצות טונה ברוטב .

סלמון: ידוע בתכולת האומגה 3 הגבוהה שלו ומומלץ לבחור סלמון טרי במקום קופא, על מנת להימנע מרמות גבוהות של מזהמים ולהשיג פרופיל תזונתי טוב יותר.

סרדינים: דגים קטנים אלה מלאים באומגה 3, סידן וויטמין D.

מקרל: עוד דג שמן עשיר בחומצות שומן אומגה 3, שנחשב לאפשרות טעימה ומזינה.

פורל: מקור מצוין לחלבון ואומגה 3.

הרינג: דג זה עשיר בחלבון ובשומנים בריאים ונחשב כמקור טוב לסלניום וויטמין D.

אנשובי: דגים זעירים אלה מלאים בחומרים מזינים, ומספקים מנה טובה של סידן ואומגה 3.

טיפים לצריכת דגים בריאה

ראשית, חשוב להקפיד על אכילת מגוון דגים כדי להשיג מגוון רחב של חומרים מזינים, ולשלב בין כמה סוגי דגים כך שניתן יהיה ליהנות מפרופילים תזונתיים שונים. שיטות בישול בריאות כמו צלייה, אפייה או אידוי משמרות את היתרונות התזונתיים של דגים מבלי להוסיף שומנים לא בריאים. הימנעו מטיגון שעלול להוסיף קלוריות מיותרות ושומנים לא בריאים.

דגים טריים, כמו דגי ים, צריכים להיות מאוחסנים בחלק הקר ביותר של המקרר, ויש לבשל אותם בתוך יומיים. אם אתם קונים דגים קפואים, הקפידו לוודא שאתם מקפיאים אותם כראוי עד לשימוש כדי לשמור על האיכות.

שילוב דגים בתזונה

אם אין לכם הרבה ניסיון בהכנת דגים, כדאי שתתחילו עם מתכון מוכר ופשוט כמו סלט טונה וביצים , סלמון אפוי עם עשבי תיבול או דגים בגריל, כך שתשיגו תוצאות של הכנת מנות קלות ומהנות. דגים משתלבים היטב עם מגוון ירקות, לכן מומלץ להגיש אותם עם תוספות של ברוקולי מאודה, אספרגוס קלוי או סלט טרי כדי ליצור ארוחה מאוזנת.

אפשר לשפר את הטעם של דגים עם מרינדות ורטבים בריאים כמו לימון, שום, עשבי תיבול ושמן זית, שמהווים תוספות מצוינות, ואפשרות נוספת היא הכנת תבשילים או מרקים ליצירת ארוחה מזינה ודשנה, כמו למשל סיר דגים חריפים.

לארוחת בוקר מזינה, אפשר לאכול סלמון מעושן עם טוסט דגנים מלאים בתוספת אבוקדו, כשיטה מצוינת להתחיל את היום עם מנה של אומגה 3.

תהנו מהמעבר לצריכת דגים בריאה!

משרד הבריאות ממליץ לילדים ומבוגרים לצרוך דגים במגוון סוגים בתזונה, ללא הגבלה על צריכת הדגים המתאימה, כחלק מתזונה מאוזנת, ומתוך הכרה בשפה היתרונות הבריאותיים של דגים. כך שעם בחירת סוגי הדגים הנכונים והקפדה על שיטות הכנה בריאות, תוכלו ליהנות מהיתרונות הטעימים והמזינים של הדגים.

אז אל תשכחו לגוון את המנות ולשלב דגים במגוון ארוחות כדי להפיק תועלת מלאה מהערך התזונתי שלהם.

art

 צבע אדום