מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרופאים שלחו קוד ונותקו מהווטסאפ. רבים נפגעו

מכשירי טלפון של רופאים בכירים בביה"ח בילינסון נותקו אתמול מווטסאפ, בעקבות הונאת סייבר שכוללת גניבת זהות. אין חשש מחשיפת מידע רפואי. "הזהות הגנובה" יכולה לבקש העברת כספים או סיסמאות

הרופאים שלחו קוד ונותקו מהווטסאפ. רבים נפגעו
אילוסטרציה צילום: unsplash

מכשירי טלפון של רופאים בכירים, אנשי צוות וחברי הנהלה בביה"ח בילינסון נותקו אתמול מאפליקציית ווטסאפ, בעקבות הונאת סייבר שכוללת גניבת זהות, כך דווח בישראל היום, בשלב זה אין חשש מחשיפת מידע רפואי.

בין הנפגעים יש אנשי קשר נוספים של אותם הרופאים, שהם בעיקר רופאים עמיתים מבתי חולים אחרים ופנסיונרים של מערכת הבריאות. מדובר בהונאה שעושה שימוש ברשימת אנשי קשר של אותו אדם שפרצו לו לנייד. לכן, במקרה הנוכחי מעגל הנפגעים כולל בעיקר צוותי רפואה, סיעוד ואנשי הנהלה.

"אתמול קיבלתי הודעה מרופא בכיר שאני מכיר שביקש שאשלח לו קוד שאני מקבל בסמס. זה מישהו שאני מכיר, ורציתי לעזור לו, אז שלחתי את הקוד - ומרגע שעשיתי את זה נותקתי מווטסאפ", סיפר רופא בכיר בגמלאות.

מסתבר כי פרצו לאותו אדם לטלפון, ושלא הוא שלח את ההודעה. "זו בעיה לא פשוטה, כי הרבה מהתקשורת החשובה של רופאים מתנהלת בווטסאפ, בטח בתקופה כזו מתוחה" אמר הרופא.  "הזהות הגנובה" יכולה לבקש העברת כספים או סיסמאות.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום