מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 31°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המסמכים חושפים: כך הכניס נתניהו דרישות חדשות במגעים לעסקת חטופים

ממסמכים חדשים שנחשפו ב"ניו יורק טיימס" עולה כי בניגוד להצהרות ראש הממשלה נתניהו שלא זז מדרישותיו לעסקת חטופים, ישראל הקשיחה את עמדותיה והציבה דרישות חדשות למתווכות. בלשכת נתניהו הכחישו בתוקף

המסמכים חושפים: כך הכניס נתניהו דרישות חדשות במגעים לעסקת חטופים
נתניהו במליאת הכנסת צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בעוד בשבועות האחרונים מכחיש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מקשיח עמדות במשא ומתן לעסקת חטופים, הניו יורק טיימס חושף היום כי נתניהו הוסיף תנאים חדשים לדרישותיה של ישראל, לצד תוספות שמנהלי המשא ומתן מטמעו חוששים שיצרו מכשולים בדרך לעסקה. 

מסמכים שטרם פורסמו עד כה ונחשפו כעת על ידי הניו יורק טיימס, מפרטים את עמדות המשא ומתן של ישראל. ישראל העבירה בסוף יולי רשימה של דרישות חדשות למתווכים שהוסיפו תנאים פחות גמישים ביחס לעקרונות שקבעה בסוף מאי.

בין היתר, המסמך האחרון שהוצג למתווכים זמן קצר לפני הפסגה ברומא ב-28 ביולי, הציע שכוחות ישראליים יישארו בשליטה בגבול הדרומי של עזה, פרט שלא נכלל בהצעת ישראל במאי. המסמך גם הראה פחות גמישות לגבי מתן אפשרות לעקורים פלסטינים לחזור לבתיהם בצפון עזה לאחר שהלחימה תופסק.

חלק מחברי צוות המשא ומתן הישראלי חוששים כי התוספות החדשות עלולות לסכן את העסקה, כך לפי שני בכירים שדיברו בעילום שם. ה"טיימס" סקר את המסמכים ואישר את אמיתותם מול גורמים מישראל וגורמים אחרים המעורבים במשא ומתן.

בעוד שחמאס התגלה גם הוא כבלתי מתפשר, מבקריו הישראלים של נתניהו מאשימים את ראש הממשלה בקיפאון, משום שתנאיו החדשים לטענתם עשויים לדרדר את השיחות בזמן שההסכם נראה בהישג יד. 

בלשכתו של נתניהו הכחישו כי ישראל הציגה תנאים חדשים במשא ומתן על הפסקת האש בעזה. לצד זאת לא הכחישו בלשכה את אמיתות המסמכים שנחשפו.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום