מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

קול תורה? הבעל זעק: "נמאס לי, אני לא יכול יותר ללמוד!"

זה לא הפעם הראשונה שאנחנו מדברים על זה, זה אולי פעם האלף... ומה אני אגיד לה? שהרבה הפנה לי עורף בגמרא? שאני חולם על הגמרא ביום ובלילה, כל יום כל היום? שניסיתי להבין ולא הצלחתי?

קול תורה? הבעל זעק: "נמאס לי, אני לא יכול יותר ללמוד!"
יומי צילום: יומי

טרקתי את הדלת ופשוט יצאתי מהבית. הרגשתי שאני חייב אוויר, חייב להיות לבד עם עצמי, אני באמת כבר לא יכול יותר.

זה היה לפני שלושה חודשים בדיוק, אחרי שאשתי היקרה דיברה איתי עוד פעם על לימוד גמרא, היא אמרה שכולם אצלם בבית לומדים, אבא שלה לומד, אחים שלה לומדים, אפילו כל הגיסים לומדים, ורק אני היחיד בכל המשפחה שלא לומד.

היא דיברה איתי על הבושות שזה עושה לה, על זה שהיא מרגישה שהיא נפלה בפח, על זה שהיא מרגישה שהיא התחתנה עם איכר שיש לו רק זוג ידיים ולא יודע ללמוד אפילו מילה אחת,

"מתי פתחת גמרא בפעם האחרונה, אה?", "איך אתה רוצה שחיים שלמה שלנו יגדל, שיהיה פויער?"

"למה אתה עושה לי את זה, למה אני לא יכולה לשמוע בבית הפרטי שלי ניגון של תורה?"

וכשהיא התחילה לבכות, כבר לא יכולתי לעמוד בזה, לקחתי את הרגליים והלכתי לנשום אוויר, הייתי בסערת רגשות, זה לא הפעם הראשונה שאנחנו מדברים על זה, זה אולי פעם האלף...

ומה אני אגיד לה?

שהרעבע הפנה לי עורף בגמרא? שכל פעם ששאלתי שאלות הוא חשב שאני רוצה לתקוף אותו? שאני רוצה יותר ממנה ללמוד גמרא? שאני חולם על הגמרא ביום ובלילה, כל יום כל היום?

מה אני אגיד לה? שניסיתי להבין ולא הצלחתי, שניסיתי, וניסיתי, ועוד פעם ניסיתי, ולא הצלחתי, נעזרתי בביאורים, אני זוכר את זה כמו היום, זה היה כמו מבצע צבאי, הלכתי והחבאתי גמרא עם ביאור מתחת לאיזה גומחה, רק בשביל לנסות להבין את הדף ושחלילה לא יתפסו אותי?

וגם זה לא עזר לי!

לכניסה ל"יומי" - הגמרא הכי מבוארת בעולם עם תמונות אנימציות ותלת מימד להמחשת הסוגיות ולהוספת אווירה לימודית קדושה, לחץ כאן!

שניסיתי לבקש מעוד מגיד שיעור להסביר לי, והוא ניסה לרמז לי בעדינות שאין לי סיכוי כי הראש שלי סתום?

שהגמרא בשבילי זה כמו קוד אחד ארוך מסורבל וקשה, מסתעף לעוד שאלה ועוד שאלה, ואני כבר לא יודע איך מחברים חוליה לחוליה?

מה אני אגיד לה, היא כל כך צודקת, באמת מגיע לה לשמוע קול תורה בבית, באמת מגיע לה בעל שמראה דוגמא לחיים שלמה, אבל מה אני יעשה, ריבונו של עולם, מה אני יעשה?

אני פשוט לא מצליח.

ואז מצאתי את עצמי בוכה, ברחוב שומם, לבד עם עצמי, לבד עם בורא עולם, פשוט ישבתי ובכיתי, ריבונו של עולם, תפתח לי את העיניים, תן לי את מה שאני והיא כל כך רוצים, תן לי להבין גמרא, זה כל מה שאני מבקש, האר עיניי בתורתך, ריבונו של עולם,

כמה דמעות הורדתי, כמה דמעות שפכתי, אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל הרגיש לי שהפעם התפילה התקבלה, היא הגיעה ממקום כל כך נקי, הייתי בטוח בישועה.

חזרתי הביתה, אמרתי לאשתי, אשתי היקרה דיברתי עם בורא עולם, אני מבטיח לך הישועה תבוא.

הלכתי לישון רגוע, בטוח שהשם יזמן לי את מה שצריך!

בבוקר אני מקבל טלפון, מחבר קרוב, אתה חייב לשמוע, אני בקושי פותח את העיניים, לא כל כך מבין מה הבהילות ומה הדחיפות, בלי להתבלבל הוא אומר לי, אני פה מחוץ לדלת, אתה יכול לפתוח לי?

הוא נכנס אליי הביתה עם טאבלט, בלי לשאול יותר מידי שאלות, הוא אומר לי, "תקשיב זה בשבילי, זה בשבילך, וזה בשביל כל אחד שרוצה להבין גמרא"!

לכניסה ל"יומי" - הגמרא הכי מבוארת בעולם עם תמונות אנימציות ותלת מימד להמחשת הסוגיות ולהוספת אווירה לימודית קדושה, לחץ כאן!

 

אני עדיין עם עיניים חצי סגורות, והוא מתלהב בלי הפסקה, תראה מה זה, ואז אני רואה את המערכת שעשתה לי את השינוי הכי גדול בחיים שלי, הלב שלי מתחיל לדפוק!

הוא אומר לי, עזוב אני לא רוצה להגיד מילה, קח תקרא.

אני קורא את הדף, עובר חמש דקות, עשר דקות, רבע שעה, עשרים דקות, ואני לא מפסיק, ואז אומרים לי, סיימת דף לג בבבא מציעא!

מה? סיימתי דף גמרא? אני? לא יכול להיות! אני רץ לארון, מוציא את בבא מציעא דף לג, ורואה שאני מבין כל מילה!

אני צועק לאשתי, אני אומר לה, "חיהלה, את חייבת לבוא, אני לא מאמין, ואני לא יודע מה קרה אבל סיימתי דף גמרא בלי להרגיש, דף גמרא שלם"!

אני מסתכל עליה, היא מסתכלת עלי, ושנינו מתחילים לבכות, הנס קרה! השם שמע לתפילות שלי ושלה.

היא אומרת לי, עכשיו אתה עושה מנוי, לא איכפת לי כמה זה עולה.

עשיתי מנוי ל"יומי", ומאז החיים שלי השתנו, הבית שלי מקבל קול תורה כל יום, כל יום, וזה כל כך כיף, זה גישמאק פשוט גישמאק, ללמוד דף גמרא, ולחיות את זה, להבין את זה באמת, לא עוד סרבולים, לא עוד שפה לא מובנת.

הכל בשפה שלך, ואני פשוט לא מאמין, לפעמים אני מוצא את עצמי מנגן את הגמרא בכזאת דביקות, ומתווכח עם עצמי לכאן ולכאן, ומחזיק ראש, אשתי היקרה יושבת לה בסלון עם כוס תה וכל מה שהיא רוצה זה שאני לא יפסיק לרגע.

כן, תלמד, תלמד עוד, פשוט תענוג!

היא הכי מתרגשת כשהיה שומעת את הצליל הזה שהצלחתי בבוחן הקצר על הדף, כשהיא שומעת את זה היא צועקת לי, כל הכבוד, תמיד ידעתי שאתה גאון, שאתה אלוף, וואו באיזה בעל זכיתי!

ואז אני מראה לה את התמונות שממחישות לפעמים קטע בגמרא, היא כל כך נהנית לראות שגם היא יכולה להבין אשטיקעל גמרא...

אז רבותי, אני בטוח ששמעתם על "יומי", אני רוצה להגיד לכם, אל תתלבטו, פשוט תיכנסו לנסות, זה עולה כלום כסף, רבנים ראשי ישיבות, ראשי כוללים, אברכים ועובדים בכל המקצועות בכל העולם משבחים את זה ולא מפסיקים להשתמש בזה, והגית בו יומם ולילה!

אני אישית מכיר רב עיר שלא מפסיק להמליץ על זה ומספר שהוא בעצמו משתמש בזה בדרכים וכל כך נהנה מהביאור, הוא מספר בסוד שזה מה שעוזר לו להכין שיעורים פרקטיים ומרתקים...

אז אם אתם רוצים ללמוד גמרא בהתלהבות, להבין טוב, להתקדם, ולהצליח לקבל התמדה בגמרא, לעשות שטייגען ופשוט להנות מהגמרא, יומי - זה המקום, הירשמו עכשיו!

לכניסה ל"יומי" - הגמרא הכי מבוארת בעולם עם תמונות אנימציות ותלת מימד להמחשת הסוגיות ולהוספת אווירה לימודית קדושה, לחץ כאן!

art

 צבע אדום