מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 31°c
חיפה 30°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דאע"ש מגייס כוחות בסוריה ומכשיר לוחמים צעירים

קצב התקיפות של ארגון הטרור דאעש בסוריה ועיראק הוכפל בשנה האחרונה. דאע"ש מגייס כוחות במדבר באדיה בסוריה ומכשיר לוחמים צעירים ומנסה להשתקם ולהוציא פיגועים לפועל

דאע"ש מגייס כוחות בסוריה ומכשיר לוחמים צעירים
דעאש צילום: פלאש 90

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח מפי גורמים צבאיים באזור סוריה מסרו, כי דאעש מנסה להתאושש ויש ניסיונות הקמה מחדש של כוחות דאעש באזור צפון סוריה, כולל מאבק עם כוחות הקומנדו האמריקנים יחד עם כוחות מקומיים.

לפי גורמים צבאיים אמריקנים וגורמים בברית הצבאית הכוחות הסורים הדמוקרטיים (SDF), דאעש מגייס כוחות במדבר באדיה בסוריה, ומכשיר לוחמים צעירים. ארגון הטרור מכוון את התקפותיו על כוחות הקואליציה הפועלים באזור.

קצב התקיפות של ארגון הטרור בסוריה ועיראק הוכפל בשנה האחרונה, עם יותר מ-150 תקיפות עד חודש יולי. דאעש הצליח לבצע באמצעות אנשיו פיגועים גדולים ברחבי העולם.

הגנרלית רוחילת עפרין, מפקדת בכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנתמכים על ידי המערב אמרה ל'וול סטריט ג'ורנל': "השנה הזו הייתה השנה הגרועה ביותר מאז שהבסנו את המדינה האסלאמית, לא משנה כמה תפיל אותם, הם ינסו לקום שוב", אמרה בראיון בבסיס קומנדו אמריקאי בצפון מזרח סוריה.

קצין אמריקני המוצב באזור העיד שהם רואים בבירור העברת נשק, ציוד ואנשים באזור, ושהכוחות ממשיכים לשתף פעולה ולהוציא לפועל מבצעי סיכול ואיתור חוליות של הארגון. האמריקאים מזהים לחץ איראני להביא להוצאת הכוחות האמריקנים מהמדינה, דבר שעשוי להגביר ולהאיץ את נוכחות לוחמי דאע"ש במדינה ובאזור.

לוחמי הארגון תקפו מחסומים ביטחוניים, פוצצו מכוניות תופת וניסו לשחרר אלפי חברים שנכלאו מאז שה-SDF וקואליציה מערבית בראשות ארה"ב כבשו מחדש את העיירה האחרונה שבשליטת המדינה האסלאמית.

כלי טיס אמריקאים מבצעים תקיפות אוויריות ומספקים מודיעין חי לכוחות הקרקע של ה-SDF שמבצעים פשיטות על חוליות החשודות כשייכות למדינה האיסלאמית. למרות שהם בדרך כלל נשארים במרחק בטוח מהלחימה, חיילים אמריקאים מבצעים לפעמים משימות בעצמם להרוג או ללכוד את בכירי המדינה האסלאמית.

במהלך ששת החודשים הראשונים של השנה נטלה המדינה האיסלאמית אחריות על 153 תקיפות בסוריה ובעיראק. היא בונה את שורותיה על ידי שטיפת מוחמד של צעירים במחנות בהם יש אלפי נשים וילדים של לוחמי המדינה האסלאמית שעצורים.

כ-9,000 לוחמי המדינה האסלאמית נותרו בכלא ברחבי צפון מזרח סוריה, והארגון לא הסתיר את כוונתו לשחרר את חבריו כדי שיוכלו לחזור לשדה הקרב.

פעמיים השנה ניסו מחבלי הארגון לבצע פריצות במתקני כליאה. באחד המקרים, מחבל מתאבד ניסה לפרוץ את השער של כלא רקה בריקשה תלת גלגלית מלאה בחומרי נפץ.

"אני לא יכול לדמיין מה יקרה אם הם באמת יתחילו להתפרץ לכלא", אמר אל-חסן, דובר כוחות ביטחון הפנים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום